Billy Bob Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har nettopp gått til innkjøp av et Creative Live!Cam nettopp fordi det skal være Linux-vennlig. Men etter diverse søk ved hjelp av google og forumet, vil jeg heller sortere Gump-drops til krampen tar meg enn å finne ut hvordan jeg får Ubuntu og dette kameraet til å fungere i lag. Slik det det virker på meg, er det en noenlunde avansert aksjon å få dette til å fungere og kall meg naiv, men jeg trodde dette skulle være noenlunde plug'n'play som med andre komponenter som en bruker sammen med Linux. Er det jeg som er sur og grinete her, Linux+webkamera=sant eller er dette faktisk en litt mer komplisert handling enn at tante Martha kan gjøre dette på egenhånd? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Heisann, jeg vil anbefale deg å spørre om dette i GNU/Linux-kategorien på forumet eller i Den Frie Kaféen. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Jeg har fått hjelp i Den Frie Kafeen, men ga dessverre opp. Takk for forslaget. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ok, synd. Mitt beste tips for å sjekke om det er Linux i seg selv eller om det er din applikasjon (IM-klient f.eks) er å starte opp VLC og kjøre Media->Open Capture Device->Video for Linux 2->Play Dukker bildet opp da er det din applikasjon (Kopete, Pidgin, Empathy eller hva nå du skal med kamera) som har problemer og der du bør debugge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå