QPR225 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) God Dag Har mattetentamen i morgen og har fått noen øvingsoppgaver ( 2008 eksamen ) faktisk. Var visst en del som jeg ikke forstod, og lurte på om noen kunne hjelpe litt her! Går i 10.trinn. ''Stine danser linedance. Hun har to hatter, fire skjorter, tre skjørt og to par støvletter som hun kan bruke når hun opptrer. Hvor mange kombinasjoner av hatt, skjorte, skjørt og støvletter kan hun sette sammen fra utvalget?'' Oppgave 1.15 I en kasse i gymsalen ligger det 5 blå, 4 røde, 7 gule og 2 grønne vester. Utdeling av vester skjer helt tilfeldig. Velg enten A eller B: A (1 poeng) Du får den første vesten. Hvor stor er sannsynligheten for at den er blå? B (1,5 poeng) Mikael og Anne er de to første som får vester. Hvor stor er sannsynligheten for at begge får blå vest? Skjønner godt at A er 5\18, men hva med B ? :S Håper på svar og takk på forhånd! Endret 7. april 2010 av Thunder25 Lenke til kommentar
Issun Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 1. Oppgave 2 x 4 x 3 x 2 = 48 muligheter 1.15 B Tror det blir: Sannsynlighet første får blå vest x sannsynlighet for andre får blå vest, etter at en blå vest er tatt 5/18 x 4/17 = 20/306 = 0,065 = 6,5% Rett meg hvis jeg tar feil Har du fasit? Lenke til kommentar
QPR225 Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Takker for svar! Fasit har jeg ikke da dette er en tidligere eksamen Satser på at det funker da. Lenke til kommentar
Issun Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hjelper ikke så mye med bare et svar, hvis du ikke skjønte hvordan jeg gjorde det. Si fra hvis du vil ha en bedre forklaring Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Gidder du og legge ut hva temaet er på tentamen..... skal ha om 3 uker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå