Gå til innhold

Bruke 32Bit lisens på Server 2008 64Bit ?

Anbefalte innlegg

Da må dette gjelde kunn for Enterprise edition, tviler på det går med de andre versionene.

Jeg testet det, og fungerte slett ikke her. Rart.

Men om jeg tar feil, så legger jeg meg flat. Er bare rart at det skal ikke gå her hos meg.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at du kan bruke samme lisens på Standard som Enterprise, ingen forskjell der.

Men det er egne lisenser til Web og Datacenter.

Har også testet med Web ed. og 32bit lisensen funker på 64bit der også. Så da gjenstår bare Datacenter versjonen, men der viser jo bildet fra MSDN at du får samme lisens til 32bit som til 64bit.

Konlusjonen må jo være at 32bit lisensen funker på 64bits versjonen og at dette gjelder alle utgaver (Web, standard, Enterprise og Datacenter)

Men, jeg kan ikke aktivere en MSDNAA lisens som jeg har aktivert før, på nytt på en annen versjon. Altså den 32bits lisensen jeg brukte til å teste med i stad på 64bit, vil ikke la seg aktivere på en ny installasjon men da med 32bit versjonen. Den er nå låst til 64bits installasjonen.

Dette gjelder IKKE MSDN lisensene, de kan jeg aktivere om hverandre, og hver lisens lar seg aktivere 10 ganger automatisk.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Takker, men da kommer det store spøsmålet; gjelder dette også R2 ?

Regner egentlig med det...

R2 kommer kun i 64bits utgave, så der har du ikke samme problemstilling. Standard og Enterprise lisensen er også her lik, egen lisens til Web og Datacenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...