Gå til innhold

Bruke 32Bit lisens på Server 2008 64Bit ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bare se bort i fra posten over, den infoen stemmer ikke.

Du kan selvsagt bruke både 32bits og 64bits lisensene om hverandre. Også på Server 2008

Jeg har selv brukt MSDNAA Server 2008 lisenser, og det har fungert uansett om det har vært 32bit eller 64bit.

Så tut å kjør...ingen problemer i det hele tatt :thumbup:

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Tøv, er en grunn til at det selges Full 32/64 og seperate versioner.

Har forsøket, og har installert de flere ganger igjennom MS kurset jeg tok. Tok ofte feil key, og fikk selvfølgelig ikke aktivere.

Nøkelen er tilknuttet versionen du får den med. Du kan derimot ta en FULL version og benytte den KEY til en ren 32 eller 64 bit.

MEN, det kan hende at det er en 32/64 version key dere får tildelt, men det tviler jeg på.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg holder på å teste nå, klar om ca 20 minutter eller noe. Men for å vise noe, kan jeg jo vise MSDN lisenser. Og de gir akkurat den samme lisensen til Server 2008 32bit som 64bit:

Har selvsagt sensurert bort det meste, men de siste tallene viser jo at lisensen er den samme.

w832bit64bit003.jpg

Så det er rart MS lærer bort noe som er feil, for hvorfor gir de da de samme lisensene til både 32bit og 64bit på MSDN?

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Takker for svar. Fikk jo lisensene fra den "8 W7 lisenser for 120kr" tråden til myhken, så regner med det er de smme som ham. Prøver uansett å innstallere nå, så får vi se ;)

Som du sikkert oppfattet i den tråden er disse lisensene ulovlig solgt (og og bruken er på linje med piratsoftware).

Lenke til kommentar

Nei, de er ikke ulovlige så lenge jeg studerer data, og det gjør jeg jo :)

Hvorvidt det er ulovelig får du oppfatte som du vil, det er i hvertfall ikke det denne tråden handler om. Ta det heller over PM hvis du har noe i mot det.

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Flaks for deg at jeg nesten har 100 Windows Server 2008 lisenser liggende, så jeg kan vise deg at du har feil.

w832bit64bit001.jpg

Her er en MSDNAA lisens for vanlig Windows Server 2008 Enterprise

w832bit64bit002.jpg

Mens her er en lisens for Windows Server 2008 Enterprise 64bit

Som du ser, er de forskjellige ja. Jeg har så installert Windows Server 2008 Enterprise 64bit på en test pc, og bruker så 32bits lisensen. Legg merke til de siste "tallene" slik at du ser at faktisk er 32bits lisensen jeg bruker.

w832bit64bit004.jpg

w832bit64bit005.jpg

Er du overbevist nå, eller er det noe mer jeg må teste for deg??

du har uansett lært feil hos MS.

Lenke til kommentar

Så det er rart MS lærer bort noe som er feil, for hvorfor gir de da de samme lisensene til både 32bit og 64bit på MSDN?

Mindre keys å holde styr på, derfor. Når din lære periode er over trenger de bare å deaktivere 1 key isteden for 2. Og når så mangen folk deltar hos MS, er de opp i ganske mangen tall, og på den måten klarer de å halvere det.

Leser du bøkene til sertifiseringene så lærer du hvordan det egentlig fungerer.

Er jo ganske logisk. Tenk om en har kjøpt 32bits Windows. Men så finner han ut han vil oppgradere til 64bits. Om vi bruker ditt "logik" så kunne han bare lastet ned pirat versionen og benyttet key fra hans 32bits.

Det sier seg selv at det ikke går.

Lenke til kommentar

Som du sikkert oppfattet i den tråden er disse lisensene ulovlig solgt (og og bruken er på linje med piratsoftware).

Disse lisensene er ikke ulovlige, ingen av dem har blitt svartelistet, og for de som virkelig var studenter så var dette helt lovlig, og er helt lovlig. En hver kan den dag i dag melde seg på ACM og få en rekke lisenser, bl.a 8 Windows Server 2008 lisenser, Vista lisenser, Windows Server 2003, Windows XP Pro etc etc, helt lovlig.

Det eneste man IKKE får på ACM i dag er Windows 7.

Lenke til kommentar

Mindre keys å holde styr på, derfor. Når din lære periode er over trenger de bare å deaktivere 1 key isteden for 2. Og når så mangen folk deltar hos MS, er de opp i ganske mangen tall, og på den måten klarer de å halvere det.

Leser du bøkene til sertifiseringene så lærer du hvordan det egentlig fungerer.

Er jo ganske logisk. Tenk om en har kjøpt 32bits Windows. Men så finner han ut han vil oppgradere til 64bits. Om vi bruker ditt "logik" så kunne han bare lastet ned pirat versionen og benyttet key fra hans 32bits.

Det sier seg selv at det ikke går.

Kjipt for deg at jeg i posten over (#9 ) akkurat beviste at du tar feil da...

En 32bit lisens funker fett på 64bit versjonen, og motsatt. Og ja, man kan da skaffe seg 64bit versjonen og bruke 32bits lisenser uten å betale for det. Men man bryter jo EULA betingelsene da, og det er det jo dumt for et firma å gjøre.

Lenke til kommentar

Men herregud mann! Jeg sier jo at det er godt mulig at MS gir dere "Full version" KEYS!

I "virkeligheten" så går det ikke.

w832bit64bit003.jpg

Men herregud da mann!! Ser du ikke at MSDN gjør akkurat det samme, ikke MSDNAA, men MSDN. Så i den virkelige verden så går dette fint.

MSDN lisensene er jo Retail lisenser.

Når både MSDNAA og MSDN gjør det, så hvorfor skal ikke det funke ellers da?

Lenke til kommentar

Nei, lisensene er "FOR TESTING/LEARNING/DEVELOPMENT PURPOSES". Det står det i avtalen din med MS.

Leser du ikke studie bøkene dine eller?

Rart at dere tester med Retail lisenser da, og ikke MSDN/MSDNAA eller Technet lisenser.

Men jeg har spurt i et annet forum nå, så får jeg se. Har spurt om man kan bruke retail lisenser om hverandre.

Man kan jo også bruke Windows Vista 32bit på Vista 64bit, og Windows 7 32bit på Windows 7 64bit, dette gjelder retail lisenser, for dette har jeg testet selv. Rent fysisk med originale lisenser kjøpt og betalt.

Og Windows Server 2008 bygger jo på Vista, så skjønner ikke helt hvordan de har sperret akkurat den versjonen, men ikke de andre.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar i den andre tråden min, og JA du kan bruke 32bit retail lisenser på 64bits installasjoner...

http://forums.mydigitallife.info/threads/18114-Can-I-use-a-Win2k8-32bit-license-on-a-64bit-install

Så tror kanskje du må lese lærebøkene dine litt mer nøye, eller påpeke at det faktisk står feil der.

For alt tyder på at det ikke er riktig informasjon du sitter på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Batr tut og kjør. Nøkklene er de samme uansett vesjon av 2008 server du kjører. Eneste er at til Datacenterversjonen, så må du ha endre nøkkler.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...