Gå til innhold

Noen som får Pinnacle 14 til å virke? Hva med Sony Vegas Pro?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har brukt Pinnacle fra og med 8.x

Har nå fått ny pc og har oppgradert til siste versjon av Pinnacle, nemlig 14.

Like intuitivt som før, men nå skjærer det seg:

1 Ferdig med å rendre og brenner. Resultat: DVD-ene jeg brenner, spiller noen sekunder og fryser så. Kan ikke spilles mer enn de første sekundene (ingen feilmelding ved rendring og brenning).

2 Søker råd på nettet og får vite at svært mange har samme problem. Får råd om å brenne i et annet program i stedet. Resultat: Har brent i både Nero og DeepBurner. DVD-ene virker bedre, men etter noen minutter stopper de. Kan det ha noe med rendringen i Pinnacle 14 å gjøre, spør jeg meg.

Prøver å rendre samme prosjekt flere ganger i Pinnacle 14, men resultatet blir det samme. Får ingen feilmelding, men DVD-en lar seg vanskelig avspille samme hvilken avspiller jeg bruker.

3 Gir opp. Prøver Sony Vegas Pro 9 i stedet. Men her ser det ut til at jeg verken kan lage menyer eller avsnitt på DVD-ene. Hva er da vitsen? Strander, og tror jeg dropper Sony Vegas Pro.

Mitt ønske er å fortsatt kunne bruke Pinnacle. Merkelig at så mange har problemer med versjon 14, og at Pinnacle likevel ikke gjør noe med det?

4 Har også lurt litt på om det kan være noe galt med DVD-brenneren min, men jeg har ikke hatt problemer f.eks. med å kopiere DVD-er og CD-er med den. Forresten helt ny (Acer kjøpt fra MPX).

Jeg er frustrert for tiden. Skal jeg fortsette å bruke Pinnacle 8.x på den gamle maskinen (tar lang tid), eller skal jeg prøve å få et nyere program til å virke på den nye?

Innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stop bjørnetjenestene dine med Pinnacle studios. Brukte den fra Action studios til 10 og det har vært en pine fra dag 1. Sony vegas er ikke til for å lage Dvd-er, der trenger du Architect som er et sideprogram. Anbefaler deg å kjøpe Magix movie edit pro. Billig og greit, kan gjøre det Sony kan + brenne dvder og blu-ray.

Lenke til kommentar

Sony Vegas Pro sammen med DVD Architect Pro er en sikker vinner. Men det ligger jo i en annen klasse enn Pinnacle, både når det gjelder pris og muligheter. Har ikke testet Magix, men Sony har tilnærmet ubegrenset med video- og lydspor.

Endret av Aqualong
Lenke til kommentar

Stop bjørnetjenestene dine med Pinnacle studios. Brukte den fra Action studios til 10 og det har vært en pine fra dag 1. Sony vegas er ikke til for å lage Dvd-er, der trenger du Architect som er et sideprogram. Anbefaler deg å kjøpe Magix movie edit pro. Billig og greit, kan gjøre det Sony kan + brenne dvder og blu-ray.

Enig: Når et program ikke er intuitivt, gidder jeg ikke å bruke tid på det. Har nok av andre ting å henge fingrene i i dagliglivet. Pinnacle var bra i tidligere versjoner, men virker ikke lenger, og det er så å si umulig å få kontakt med Pinnacle.

Jeg har tatt deg på ordet og slettet Vegas og installert en prøveversjon av Magix Movie Edit Pro.

Men jeg synes ikke det er særlig greit heller. Har lastet inn video, og jeg skal nå prøve å redigere den, men den er jo ikke å finne noe sted.

Og så er det masser av rare ikoner og greier, men ikke noen gode instruksjoner. Jeg som er dum, eller?

Jan

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Magix i endel år, etter at jeg ga opp Pinnacle. Tror du blir veldig godt fornøyd når du har satt deg inn i det. Alt lages fra étt program, til ferdig DVD, eller mange eksportmuligheter. Sørg for å kjøpe Pluss-versjonen.

Lenke til kommentar

Nei, programmet er ikke helt enkelt designet, (trykk edit i høyre hjørne). Hvis du lurer på mer om programmet så kan vi ta det på mail/pm hvis du vil

Takk! Skal ta tiden til hjelp, så går det nok bra. Tror dette skal bli greit. Tapp for tipset!

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...