Sundbo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hei:) Jeg trenger å ta av noen kilo, så jeg trenger noen tips på hva jeg burde gjøre! Trener 3 ganger i uken ( Styrke og litt jogging) Men trenger noen tips på om jeg burde kjøpe noe proteiner osv:) Passer feks Diet Shake med Whey Tech? Jeg har jo også lyst til å få mere musker samt jeg tar av noen kilo!? Noen som har noen tips Lenke til kommentar
Snakedoc Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Styrketrening og kardiotrening (kondisjon) danner et godt grunnlag for vekttap. Likevel er det en god del som slurver med kostholdet, og enda flere mister en god del utbytte av treningen pga. elendig kosthold. Det er i grunn bare til å søke rundt på sider som www.iform.no om kosthold. Her er hverfall en link: http://www.iform.no/pub/art.php?id=84 For at du skal gå ned i vekt må du forbrenne mer kalorier enn det du spiser og drikker i løpet av dagen. For å øke forbrenningen anbefales det styrketrening (noe som du allerede gjør) samt spise mellom 4 og 6 små måltider om dagen, i stedet for 2-3 store måltider. Angående kosttilskudd vil jeg anbefale kreatin, i form av monohydrat. Du får kjøpt det på helsekostbutikker eller på internettsider som www.proteinfabrikken.no/ samt www.tn.no. På sistnevnte (www.tn.no) har de et kosthold/treningsprogram som kalles RYP (Release your potential. Står ganske greit forklart rundt kosthold. Kan dog ta litt tid å lese gjennom hele greien. Lykke til! Lenke til kommentar
Sundbo Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Styrketrening og kardiotrening (kondisjon) danner et godt grunnlag for vekttap. Likevel er det en god del som slurver med kostholdet, og enda flere mister en god del utbytte av treningen pga. elendig kosthold. Det er i grunn bare til å søke rundt på sider som www.iform.no om kosthold. Her er hverfall en link: http://www.iform.no/pub/art.php?id=84 For at du skal gå ned i vekt må du forbrenne mer kalorier enn det du spiser og drikker i løpet av dagen. For å øke forbrenningen anbefales det styrketrening (noe som du allerede gjør) samt spise mellom 4 og 6 små måltider om dagen, i stedet for 2-3 store måltider. Angående kosttilskudd vil jeg anbefale kreatin, i form av monohydrat. Du får kjøpt det på helsekostbutikker eller på internettsider som www.proteinfabrikken.no/ samt www.tn.no. På sistnevnte (www.tn.no) har de et kosthold/treningsprogram som kalles RYP (Release your potential. Står ganske greit forklart rundt kosthold. Kan dog ta litt tid å lese gjennom hele greien. Lykke til! Takk:) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Proteintilskudd tar du om du ikke klarer å få i deg de proteinene du skal i løpet av dagen gjennom kosten din. Kikk litt på hva du spiser før du evt. begynner å ta proteinshakes unødvendig Bygge masse samtidig som du ligger i kaloriunderskudd går vel ikke så bra, i og med at kroppen din trenger noe å bygge på om den skal klare å bygge i det hele tatt. Lenke til kommentar
Snakedoc Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Sant som juliess sier. Du går kanskje ikke ned kg (kommer an på styrketreningen), men antall kg fett vil forsvinne. Du vil likevel legge på deg i form av muskler. Det er vel ikke å forakte Lenke til kommentar
Sundbo Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Noen som kan gi meg noen tips på hva slags shaker osv jeg brude ta? Ganske så sikker på at jeg ikke får i meg nok proteiner, Men har også lyst til å gå litt ned i vekt + bygge muskler! Eller bare bytte fett med muskler! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Først bør du se på kostholdet ditt og hva du får i deg før du begynner å legge til shaker og tilskudd. Det er liten vits i å kjøpe fire forskjellige tilskudde og bøtte nedpå 6 proteinshaker daglig om kostholdet ditt er ræva. Bruk f. eks matvaretabellen.no og regn litt på det du spiser, og se om du TRENGER å kjøpe diverse tilskudd før du gjør det. Lenke til kommentar
Sundbo Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Har skjekket litt rundt å jeg får ikke nok proteiner i meg, derfor jeg trenger noen tips på åssen shaker jeg burde kjøpe, å om det er mulig å gå litt ned i kg samt jeg bygger muskler! eller bare for gjort om fett til muskler.. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Du kommer ikke til å få noen økning i muskelmasse om du vil ligge i kaloriunderskudd for å miste fett. Har du prøvd å endre kostholdet ditt litt sånn at du får i deg mer proteiner? Kanskje du kan bytte eller gjøre om på noen av måltidene dine så dagen blir bedre sammensatt. Om du ikke spiser noen proteiner i det hele tatt fra før av blir det veldig dyrt om du skal la 80% av proteinene du trenger komme fra pulver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå