Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hvor mange fag må man stryke i for å ikke få fortsette på samme vgs

Anbefalte innlegg

Jeg går første året på VGS, og jeg har søkt samme skole til neste år (altså 2.klasse)

Jeg har hørt at hvis man stryker i 2/3 fag så får man ikke plass på skolen til neste året.

Jeg har søkt meg opp i privatist i ett fag, men er litt usikker på om jeg skal ta eksamen da det ikke er lenge til og jeg ikke har så mye tid igjen til øving og jeg vet at jeg kommer til å ta opp det faget på vgs uansett siden jeg ikke kommer til å få noe toppkarakter akkurat hvis jeg tar eksamen nå siden jeg henger litt etter.

Så hva skjer om jeg ikke møter opp på eksamen? Da stryker jeg jo i det faget, men jeg får vel plass på skolen neste året siden det "bare" er ett fag jeg stryker i?

Så, spørsmålet er litt kortere forklart, hvor mange fag må man stryke i for å ikke kunne fortsette på samme vgs??'

Håper det går bra at jeg ikke tar eksamen i det faget.. vil heller vente ett år..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Null stress, du får plass til året også. Men hvis du har meldt deg opp som privtist i et fag er det bedre å ta den enn ikke. Du taper jo ikke på det, for det skal godt gjøres at du stryker. Så ta den eksamenen du, og hvis det går dårlig så prøver du igjen senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...