bIsk0p Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Vil bare føye meg inn i rekken av kunder som har opplevd at Amentio har brukt litt lang tid de siste månedene. Var fornøyd med alt tidligere. Ei lengre. Bestiller konsekvent varer som er på lager, og forventer at de sendes påfølgende dag. Hos Amentio skjer ikke dette lengre. Bruker typisk 5 arbeidsdager på å få sendt avgårde tingene. Det eneste positive er at de faktisk deler ordren opp i flere bolker og sender slik at du kan være heldig å få noe påfølgende dag, uten ekstra kostnad i frakt... nå har vel ikke amentio eget lager, så at de deler opp ordren er en selvfølge ettersom de forskjellige tingene blir sendt fra amentios leverandører. Dette medfører også at amentio har liten kontroll over hvor raskt ting blir sendt. Jeg holder meg til leverandører som har eget lager såfremt jeg ikke har god tid. Amentio har et eget lager i tr.heim (har vel også skaffet seg noen butikker nå...) Men det er kun mindre varer (harddisk, mid-end cpu, vifter o.l) samt veldig populære produkter du finner der. Et problem synes jeg, er at Amentio tillater direkte sending til kunde, noe som gjør at de mister fort kontroll. Jeg forstår hvorfor de gjør dette (mindre arbeid og administrasjon), men jeg synes ikke det kommer kunden til gode (sparer kanskje 1-2 dager på det..) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 noen butikker har de ja, de heter datakjeden. amentio har lager men kun i den form av at de på større ordre med mye småting at de får ting levert til seg for sende videre samlet. Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det som er det største problemet med leveringstiden til Amentio er at de lyver systematisk. De sier de har varer på lager når de helt klart ikke har det og de oppgir bekreftede leveringsdatoer når de ikke har filla peiling på når varen kan sendes. Jeg bestilte noen harddisker fra Amentio på fredag, og de påstod at de hadde 100+ på lager (det påstår de fortsatt). Etter jeg hadde lagt inn bestillingen var leveringsdatoen bekreftet til mandag. På lørdag var denne flyttet til tirsdag. Da jeg sjekket på mandag var leveringsdato satt til torsdag (og den var fortsatt "bekreftet"). Jeg sjekket også leveringsdatoen rett før midnatt på mandag, og da var den fortsatt bekreftet til torsdag. Men ti minutter over midnatt var den plutselig bekreftet til fredag. "Bekreftet leveringsdato" er med andre ord alltid tre dager frem i tid. Ingen seriøs butikk bruker mer enn et døgn på å behandle en ordre dersom alle varene er på lager, så her er det åpenbart at både lagerstatus og leveringsdatoer er direkte løgn fra Amentios side. De forfalsker lagerstatusen for å lure kunder som ønsker rask levering til å bestille varer, og de manipulerer leveringsdato til å være såpass kort frem i tid at folk ikke vil avbestille og kjøpe fra noen som faktisk kan levere. Og så gambler de på at de klarer å sende avgårde varene før kunden skjønner tegninga. Hadde de heller oppgitt at diskene ikke er på lager, og de regner med å få dem om 10 dager, så ville jeg ikke reagert i det hele tatt. Jeg har strengt tatt ingen bråhast med å få diskene jeg har bestilt. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe nye disker før om et par måneder, men jeg syntes det var en god pris og tenkte at det ikke var noen grunn til å vente lenger. Men når jeg nå først har bestilt, og Amentio påstår at de sitter med diskene i hånden og er klare til å sende dem ut, da blir jeg jo litt rastløs. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Lurer litt på hva Amentio ledelsen hadde sagt om de hadde sett denne tråden? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Bare å sende de en epost det. anonymt tips Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Problemet med Amentio er vel at de nå får varene fra leverandør til seg - systemet viser ikke riktig status, og kunden lever i troen at systemet viser riktig (Det er PR selvmord å vedgå at systemet ikke viser riktig). Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Lurer litt på hva Amentio ledelsen hadde sagt om de hadde sett denne tråden? Om ledelsen er lik kundeservicen så tror jeg ikke dem bryr seg.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Lurer litt på hva Amentio ledelsen hadde sagt om de hadde sett denne tråden? Om ledelsen er lik kundeservicen så tror jeg ikke dem bryr seg.. Om de er det fortjener ikke nettbutikken bedre.. Da kan den bare slås konk. Hver tapte kunde i denne bransjen er jo "bare" estimert til rundt 5000kr i tapt inntekt... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) (Det er PR selvmord å vedgå at systemet ikke viser riktig). sist jeg purret på amentio fikk jeg en grei kundebehandler på tråden, han sa som det var at etter overgangen til ny side var lagerstatus på siden helt på bærtur. fikk direktenummeret hans så vi kunne ringe før bestillinger og høre hvor lang tid det ville ta skaffe samt hvilke alternativer som kunne skaffes raskt(under 2uker). han kunne heller ikke beklage nok at vi hadde blitt sendt varer fra utenlandsk levrandør siden det visstnok ikke er meningen skal skje. Endret 14. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Problemene med lagerstatus har oppstått LENGE før de byttet webside... Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har opplevd det samme som dere, ekstremt elendig service i det siste måneder. Kjøpte opp en laptop, de brukte 17 dager før de leverte fra seg til posten. og da pakken ankomm på den lokale postkontoret. Fikk jeg en annen laptop enn den jeg hadde bestilt. Greit nok, sikkert en kommunikasjon svikt et eller annet sted. Ringte naturlighvis til amentio. Men GJETT hva! de vil IKKE dekke frakt kostnaden for meg. Kan de virkelig gjøre dette når du ikke har fått varen du har bestilt? Må jo være brudd på en eller annen lov... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hmm. Hører mye rart om Amentio. Har seg sånn at de har et speilreflex kamera (Canon 550D) som jeg vil kjøpe. Er det slik at jeg bør finne noen andre? Ser ut som de har på laget nå + de er billigst. Men betaler heller noen hundre kr ekstra for god service. Men vil kjøpe hos noen som har på lager. Tips? Aldri kjøpt hos Amentio før. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 IKKE kjøp noe som helst hos amentio. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg synes diskusjon.no burde kjøre en boikot av amentio i håp om at de faktisk forstå hvilken elendig service de tilbyr.. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Hmm. Hører mye rart om Amentio. Har seg sånn at de har et speilreflex kamera (Canon 550D) som jeg vil kjøpe. Er det slik at jeg bør finne noen andre? Ser ut som de har på laget nå + de er billigst. Men betaler heller noen hundre kr ekstra for god service. Men vil kjøpe hos noen som har på lager. Tips? Aldri kjøpt hos Amentio før. Utifra egen erfaringer så ville jeg helt klart droppet dem når det gjelder såpass store ting. Var det en usb kabel det sto om, så kunne du heller valgt dem. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Her er det jo snakk om leveringstider, så det er jo like irriterende om det er feilinformasjon og forsinkelser på den kabeln - man trenger jo den like mye som en dyr/stor ting. Endret 28. april 2010 av WarpX Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Huff ja, til den nye serveren eg skulle ha så måtte eg bare avbestille når eg såg dagane flytta seg. Amentio må bli flinkare på dette med lagerstatus og når dei kan sende. Nå bestilte eg igår ein usb dvd brenner, kjøler og vifte. Status nå er at dei sender 2 Mai, eg rekne med dei sender 3 eller 4 Mai. Denne gongen kan eg vente. Lenke til kommentar
havardhoyaas Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg foretrekker personlig et ærlig svar fra dem fremfor alle løgnene fra Amentio. Når man går flere måneder å venter på varer blir man mektig lei av forsikringer om at varer bare er en dag eller to unna. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hvorfor velger man Amentio? Er de så billige? Det finnes jo mange andre tilbydere. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Her er det jo snakk om leveringstider, så det er jo like irriterende om det er feilinformasjon og forsinkelser på den kabeln - man trenger jo den like mye som en dyr/stor ting. Det gikk litt mere på det med garanti og support. Er det noe du kan måtte komme å klage på i ettertid, feks et kamera, så ville jeg aldri valgt Amentio, men en USB kabel så er det liksom ikke noe man reklamerer på i senere tid og derfor en ting man kan kjøpe der om den er mye billigere der. Men med tanke på leveringstid så har du helt rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå