Nator Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Amentio har alltid vært håpløse på dato. De tar pengene med en gang, selv om det kan ta flere mnd. før levering. Dustin Home er min nye trygge havn. Beste servicen i verden, maks 99 i frakt per ordre, kjapp levering og kjappe svar på mail. Prisene er slettes ikke ille - som regel en god del bedre enn KomplettMPX. Enig med andre her - bedre med et ærlig svar enn å få servert falske datoer som skyves i det uendelige. Endret 7. april 2010 av Nator Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Jeg sitter fortsatt å venter på noen varer fra Amentio.. Norek/Komplett bajsa på leggen og har enten pakket for dårlig eller glemt å legge med alle varene. Jeg har ringt Amentio to ganger og snakket med kundeservice og har fått lovnad to ganger om at de skal sjekke opp og dersom det viser seg at Norek/Komplett mener de har sendt det, så skal de sende det på nytt. Snart en måned siden jeg først tok kontakt, hvor de begge ganger også lover å ta kontakt med meg når de har fått undersøkt. De har fått både e-postadresse og telefonnummer.. ikke en lyd. Det er litt som skogkar sier, man får det man betaler for. Sett i forhold til andre butikker som solgte resten av orden så har jeg ikke tapt penger i forhold til å bestille fra andre butikker (selv om jeg ikke får de siste varene), men tid og frustrasjon er det vanskelig å sette en pris/verdi på. Endret 7. april 2010 av CrZy_T Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Kan du da forklare hvordan Dustin Home og Multicom har så mye bedre kundeservice enn Amentio når begge dem er billigere ifølge Hardware.no sin pristest? Tror det er mange som ennå tror Amentio er billigst i landet og derfor handler på dem pga tidligere erfaringer og er det så vilt at det er folk som godtar opp mot 2ukers leveringstid pga spare noen hundrelapper, heh, da tror jeg Amentio koser seg om dagen, for sånne kunder må være kanon å ha:) Kan forresten nå si at pakken er levert inn til postkontoret. Så da får vi se om posten.no greier å få den til Østlandet innen er rimelig tid. Og da var pakken annkommet mitt lokale postkontor. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jupp, Amentio lever på at de en gang var den billigste web-sjappa i dette landet. Det er de ikke lenger. Etter at de kjøpte Datakjeden ble prisene skrudd opp begge plasser, og når de i tillegg fikk en ny og dårligere webshop må man kunne konkludere med at det meste har gått galt for Amentio det siste året. Det du og mange opplever som dårlig(ere) service skyldes nok at de med den nye webshopen har blitt fryktelig unøyaktige med hva de kan levere og når de kan levere. De er rett og slett ikke til å stole på lenger. Alle bestillinger fra Amentio er blitt ren gambling på om du de faktisk kan levere når de sier eller ikke. Og siden de ikke lenger er billigst er det rett og slett ingen vits i å kjøpe fra Amentio. Eller hva sier dere Amentio ansatte som sikkert leser denne tråden? At selve funksjonaliteten i den nye webshopen er blitt dårligere, siden de gamle filtreringsmulighetene ble borte, blir egentlig bare salt såret... Lenke til kommentar
noobn Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har opplevd det samme som dere, ekstremt elendig service i det siste måneder. Kjøpte opp en laptop, de brukte 17 dager før de leverte fra seg til posten. og da pakken ankomm på den lokale postkontoret. Fikk jeg en annen laptop enn den jeg hadde bestilt. Greit nok, sikkert en kommunikasjon svikt et eller annet sted. Ringte naturlighvis til amentio. Men GJETT hva! de vil IKKE dekke frakt kostnaden for meg. Noe som jeg finner det utrolig interessant og rart. Siden de hadde den ordningen der før... og samt at leverings tiden var på topp, da de ofte bare brukte en dag til å sende varene ut til posten. Så nå har jeg boikottet dem for GODT! For noe idioter, arrogante og drittsekker de amentio folka. Jeg har vært en trofast og en stor kunde hos dem siden 2006 men nå FY FAEN. får nesten lyst til å reise til trondheim for en demostrasjon Anbefaler ALLE å handle sine varer et annet sted enn amentio. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Dette var interessant å lese, var på nippet til å bestille fra Amentio om ikke lenge, men med slik kundeservice får man heller se seg om andre plasser! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Har vel bestilt 3-4 ganger fra Amentio pga pris, og det har fungert rimelig greit. Sleit 1 gang med leveringstid, da varen var oppgitt på lager, men plutselig ikke kom før 20 dager. Mail kunne jeg dog glemme å få svar på noen gang, da jeg faktisk aldri fikk svar, selv om jeg sendte mailen etter 5 dager, da jeg hadde fått bekreftet levering på 3. Ringte dem, ble sittende i 20min kø. Svaret demmes var at flere hadde bestilt denne varen, og at det ble tomt før jeg fikk min.. Ergo lagerstatusen hadde ikke oppdatert seg. Fikk ingen unnskylding men de ga meg gavekort på (hold dere fast) hele 50kr.. Kjøpte med en liten kabel som kom med i ordren, men tok enda totalt 20 dager for noe jeg ble garantert 3. Amentio: Brukervennlighet i nettbutikk: 5/10 Utvalg varer: 7/10 Pris: 4/10 Kundeservice: 2/10 Total: 4,5/10 Endret 9. april 2010 av vesleengen Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 urm 7+7+6+4/4= 6 6/10 blir den karakteren din. Å hvis du mener de får 4 i kundeservice for å ikke svare per epost, 20 min i kø så lurer jeg på hva man ikke skal gjøre for å få en 2/10 av deg! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 urm 7+7+6+4/4= 6 6/10 blir den karakteren din. Å hvis du mener de får 4 i kundeservice for å ikke svare per epost, 20 min i kø så lurer jeg på hva man ikke skal gjøre for å få en 2/10 av deg! Beklager regnefeil... Blir ikke enkelt å tenke når man ikke har sovet på snart 2 døgn og er småhyper på kaffe.. Tok også en tur innom amentio for å sjekke litt, og ble ikke mye happy.. de har klart å fjerne all ordrehistorikken min, så i følge dem har jeg en konto, men aldri bestilt noe... Sia lasta også utrolig tregt og prisene var langt fra hyggelige på mange produkter som jeg har interesse av, så her har det skjedd stor forandring på ikke lang tid.. Derfor trekker jeg fra poeng på både pris og brukervennlighet, samt selvfølgelig kundeservice! Post over vil bli redigert. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hadde en lei situasjon med Amentio selv. Mulig jeg er litt storforlangende men. Bestillte en del varer (deler til 2 stk stasjonære PC'er) mandag uken før påske. En leveringsdato kom som ble jevnlig flyttet en og en dag bakover. Alle varene skulle ihht Amentio være på lager (dvs. leverandøren sitt lager). Fredagen (5 dager senere) sendte jeg en mail om at dersom det var en liten del se ventet på, så kunne de godt del-levere resten - slik at jeg fikk delene til påsken - da hadde jeg hatt god tid til å bygge og kose meg - Fikk svar at delene kom senere den dagen, og at alt kom til å bli sendt fredag utpå dagen. Jeg var jo kjempe-happy - men neida.. Amentio sendte dem først rett førs stengetid mandagen igjen - og jeg fikk aldri varene før påske. Jeg vil si at det er elendig kundeservice og love (og lyge) - da er det bedre å være dønn ærlige, både på nett ang. leveringstid OG på svar fra kunder når de blir kontaktet. Veldig frustrert over Amentio og vil nok vurdere en annen butikk ved neste handel :/ Lenke til kommentar
Meganut Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Kan bare si meg totalt enig med de som har hatt problemer, med Amentio de siste månedene. I begynnelsen av 2010, har jeg hatt to bestillinger inne hos Amentio, som jeg tilslutt har avbestilt, fordi de ikke klarer å levere varene til avtalt leveringstid. Logistikk-systemet deres er rett,og slett for dårlig. Tidligere har jeg vært fornøyd med Amentio,og fått varer levert til rett tid,og har hatt bra opplevelser med reparasjon av varer også.Men det er tydelig at de ihvertfall på leveransedelen, har tapt seg mye i forhold til gamle storhetstider. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg har vel lagt den holdningen at hvis jeg kan vente en stund, så kan jeg bestille hos dem siden de som regel totalt sett er billigere. Må jeg ha varene fort, så velger jeg mpx e.l. som jeg vet leverer raskere. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Bestilte en pc hos Amentio i januar, først i slutten av mars fikk jeg siste del, som var hovedkortet, dette var det feil på, sendte det inn på retur. Når jeg fikk det tilbake derimot i starten av april har de ødelagt det enda mer, nå går sikringen i huset, så nok en retur. Amentio er treige, eier ikke service og kan ikke feilsøke pc-er. Skal nå viss ikke jeg får hovedkort tilbake uten feil denne uken kontakte forbrukerrådet og opprette en sak i mot Amentio, ser her at det kanskje er flere som har lyst å bli med for å gå bukt med Amentio. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kan du da forklare hvordan Dustin Home og Multicom har så mye bedre kundeservice enn Amentio når begge dem er billigere ifølge Hardware.no sin pristest? hvordan dustin vant testen er uforståelig for min del, har enda til overs at de både er billigst samt har varen på lager når jeg ser etter noe. kontakter du dustin angående når det kommer inn vet de jo det aldri heller. hjelper ikke være billig på enkelte varer du ikke vet når du kan skaffe når resten av sortemanget ikke er det. Jeg er av samme oppfatning. Har fortsatt til gode å finne noe billigere (og på lager) hos Dustinhome enn hos psdata og multicom, som jeg ofte bestiller fra. Samtidig har Dustin dårlig vareutvalg i forhold til de nevnte butikkene på ting som jeg kjøper, blant annet disker. Er kanskje samme opplegget som Komplett og MPX, kun et utvalg av mainstream produkter. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) ganske fornøyd med servicenivået hos dustin egentlig selvom et par småfeil men det skjer hos de fleste, at det faktisk blir rettet opp er viktigste. billigst er de stortsett ikke men gå for billigste gir stortsett ikke samme servicen som f.eks hos amentio. ser dustin har fått opp forventet leveringsdato på varer nå, mangler bare antallet de faktisk har av hver ting på lager så er det gode greier. Endret 12. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 En stor fordel med å bruke DustinHome, er at de stort sett holder forventet dato.. Mange andre produsenter setter en dato og utsetter den med en dag når varen ikke kommer.. Dette gir et falskt bilde av tilgjengeligheten og er lite kundevennlig.. HD58xx har vært et godt eksempel på dette, de fleste forskjøv bare datoen med en dag når varen ikke kom, slik holdt de på i flere uker.. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Seriøst, Amentio har vært treige i minst ett år. Man bruker ikke 1 måned på å levere en vare, og skal heller ikke bruke en ekstra måned hvis varen er skadd i posten. Unnskyldninger som "venter på kreditering fra tollpost" osv.. ærlig talt, den delen skal være usynlig for kunden og kjøre sitt eget liv mens kunden mottar ny vare. Ikke faen om jeg bruker Amentio lengre. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Jeg opprettet denne tråden for å se om det var andre som hadde opplevd det samme som meg eller om jeg bare forventet for mye. Jeg ser jo klart nå, dessverre at Amentio ikke tar kundene sine seriøst lenger, og i stedet for å gi et godt svar, om et "uhell" skulle være ute så prøver dem å pakke det inn og skylde på andre. Og når dem ikke greier å opprettholde en grei service en gang, nei da er det på tide å velge en ny nettbutikk som hovedlevrandøren sin. Dette er takken for at man har brukt titallstusner hos dem oppigjennom årene, takk(for deres tidligere år) og farvell til nye Amentio! Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Vil bare føye meg inn i rekken av kunder som har opplevd at Amentio har brukt litt lang tid de siste månedene. Var fornøyd med alt tidligere. Ei lengre. Bestiller konsekvent varer som er på lager, og forventer at de sendes påfølgende dag. Hos Amentio skjer ikke dette lengre. Bruker typisk 5 arbeidsdager på å få sendt avgårde tingene. Det eneste positive er at de faktisk deler ordren opp i flere bolker og sender slik at du kan være heldig å få noe påfølgende dag, uten ekstra kostnad i frakt... Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Vil bare føye meg inn i rekken av kunder som har opplevd at Amentio har brukt litt lang tid de siste månedene. Var fornøyd med alt tidligere. Ei lengre. Bestiller konsekvent varer som er på lager, og forventer at de sendes påfølgende dag. Hos Amentio skjer ikke dette lengre. Bruker typisk 5 arbeidsdager på å få sendt avgårde tingene. Det eneste positive er at de faktisk deler ordren opp i flere bolker og sender slik at du kan være heldig å få noe påfølgende dag, uten ekstra kostnad i frakt... nå har vel ikke amentio eget lager, så at de deler opp ordren er en selvfølge ettersom de forskjellige tingene blir sendt fra amentios leverandører. Dette medfører også at amentio har liten kontroll over hvor raskt ting blir sendt. Jeg holder meg til leverandører som har eget lager såfremt jeg ikke har god tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå