Gå til innhold

Basic Retuch - noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ganske stor interesse for fotografering, men mangler kunnskapen når det kommer til retusjering osv.

Ser på de fleste bildene folk legger ut så nevner de at de har foretatt litt justeringer og slikt.

Jeg lurer på hva slags justeringer og hvordan jeg gjør dette? Har CS3 men er ganske lysegrønn på det. Noen tips? Helst veldig enkelt forklart eller henvisning til steder hvor det er enkelt forklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har ganske stor interesse for fotografering, men mangler kunnskapen når det kommer til retusjering osv.

Ser på de fleste bildene folk legger ut så nevner de at de har foretatt litt justeringer og slikt.

Jeg lurer på hva slags justeringer og hvordan jeg gjør dette? Har CS3 men er ganske lysegrønn på det. Noen tips? Helst veldig enkelt forklart eller henvisning til steder hvor det er enkelt forklart.

Spørsmålet ditt er nok like intetsigende som å spørre om hvordan du lager mat. Hva vil du frem til? Vil du ha bildet lysere? Mørkere? Vil du fjerne en lyktestolpe eller en kvise? Vil du endre farge på huset ditt? Trenger bildet mere kontrast? Legg ut et bilde og fortell hva du vil ha gjort, så får du nok god hjelp! :)

PS: ordet "retusjering" er mest brukt om finpuss av utseende på modeller osv, men jeg fikk inntrykk av at du likevel mente generelle justeringer/ lettere manipulering...

Endret av Ghazaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...