Gå til innhold

Inkompatibelt Blu-ray-format

Anbefalte innlegg

Slik jeg tolker det var den nye varianten ikke primært rettet mot filmbruk i stuen.

Uansett så vil det være dumt for kundene om de nok en gang må kjøpe ny spiller for å spille av nye filmer. Blu-rays "storhetstid" vil snart være forbi, optiske medier er rett og slett noe som hører fortiden til. Det er ekstremt dyrt å utvikle, forbrukerne trenger stadig nye spillere, det tar lang tid før nyvinninger kommer på markedet og det tar lang tid før prisene går ned. Da er det mye bedre å levere TVer med en RJ-45-plugg og noen USB-kontakter (slik mange nye TVer gjør), og så får folk bruke eksterne disker, minnepinner, filservere eller hva de måtte ønske. Om det kommer nye disker eller noen kjøper en større filserver så må ikke TVen eller medieboksen byttes ut. Og om de slår til med USB 3.0 og gigabit-lan så skal det ta noen år før disse kontaktene blir flaskehalsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bombe! Blu-ray har vert plaget av mangel på fremtidsrettet tenking siden dag en.

Har folk allerede glemt de ørten utgavene av HDMI?

Greit at man skal pushe på forbrukerene nye og bedre produkter og at utviklingen går raskt, men produsentene får faen meg vise samfunnsansvar ved å lage produkter som holder såpass lenge og er fremtidsrettet slik at utskiftningssyklusen ikke er for hyppig.

Slik det er nå med ny teknologi med alt for korte intervaller så tærer det unødvendig mye på naturressursene og er på ingen måte komaptibelt med bærekraftig industri.

Det er derfor, ihvertfall jeg tviholder på DVD enn så lenge. For det første så har Full-HD TV hengt etter for lenge, så kommer alt det andre utenom..

Har riktignok skaffet meg en dyr HD-ready TV, men den sliter med etterslep, og så er den ganske liten i størrelse 32". Så den skal fjernes fra TV-benken lenge før jeg skaffer meg noen ny avspiller.

Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre av nyinnkjøp, men jeg lar det nok lett gå ett par år eller mer før jeg fristes til å la det svi litt ekstra i lommeboken igjen på det område.

Tror jeg vil ha mer glede av å investere i en medie-avspiller ala WD TV Live. Kanskje ett annet merke, men det tar jeg for meg når jeg er klar for å kjøpe. :D

Lenke til kommentar

trenger man BD egentlig , jeg så på tekno og svrødingers katt at det var noen gamlinger som hadde klart å forbedre gamle komprimeringsteknikker. ee videofilm ( blue-ray) på76 gigabyte kunne komprimeres ned til 125 megabyte uten synlig tap av videokvalitet. dette var i hovedsak beregnet på streaming.

var det ikke også noe drm tull med HDMI ( da man fikk en ny versjon ) ?

Lenke til kommentar

WD TV-bokser (og lignende) er veldig praktisk for de som ikke har mediasenter. Det største problemet jeg vet om på disse var at det ikke var menyer på iso-filer av DVD-filmer, men dette var en eldre variant av boksen så det er kanskje fikset nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kan de ikke bare øke intensiteten på nåverende lasere da. eller mangler de en slik funksjon i firmware?

Eller bare skaffe seg en LG HDTV 42"+ med innebygget USB støtte da kan man koble til sin eksterne harddisk og spille Video, Musikk, osv med TV kontrolleren.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det største problemet med å koble til med USB er begrenset lagringskapasitet hvis du har stor samling med filmer og TV-serier.

Du må også sjekke at TVen støtter de kodekene du har på filene dine.

Spiller av nesten alle typer video filer. Tilogmed HD Avi osv fungerer.Xvid

DivX+++

Og det er ingen lagringsbegrensning!

LG 42LH5000 er modellen jeg har og harddisken jeg har koblet til er full og er på 1 terrabytes. Spiller av opp til 1080p.

Har tilgang til alle filer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...