filmaster Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 hei:) jeg sitter på et nettverksdomene(vi kaller det skole) greia er da at domenenavnet heter skole.local jeg vil ha det vekk, slik at navnet blir da bare skole ikke noe mer enn skole.. for det viser seg at GP ikke virker i et .local domene er dette mulig spør jeg da dere glupe hoder der ute Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 GP? Group Policy? Hva skjer hvis du pinger "skole"? Normalt sett så legges det til et netbiosnavn når du oppretter et domene. Jeg er ingen fan av enkeltnavn-domener Lenke til kommentar
filmaster Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 ik, jeg erstatter skole med navnet: ikt-servicefag. og ja, gp er group policy. hvordan skal jeg kunen pinge domenenavnet? bruke cmd? da pinger jeg jo bare serveren som er domenekontrolleren Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Er dette i det hele tatt mulig? AD og DNS går jo så hånd i hånd at jeg ser for meg reinstallering av DC og inn og ut-melding av alle AD-objekter. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 GPO fungerer flott i et .local domene. Om det ikke fungerer for deg er det noe galt med GPO'en eller måten du gjør det på, ikke domenenavnet. Du kan ikke pinge "domenenavnet", du må pinge en maskin (som har et navn). Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg tenkte i forhold om du hadde noen rare ting som krevde et netbiosnavn. Domener har både et domene og et netbiosnavn. Men begge er jo registrert i dns. Så det er likegyldig for GPO om du har skole eller skole.ikt.vgs.norge.local Og ja, pinger du domenenavnet eller netbiosnavnet så vil dns svare med en av dc-ene, er sånn maskinene finner dc Lenke til kommentar
filmaster Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 ok, så kan jeg bare ta en dag som elevene ikke bruker pcene da? er bare 1 klasse som har dem.... og ta å koble ned domain controller, men mister jeg AD da? og må jeg da melde inn alle på nytt? med lokale filer, loginscript etc, eller kan jeg ta backup av AD og legge den inn igjen på nye DC? eller blir det feil??? Lenke til kommentar
Darkone Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 hei:) jeg sitter på et nettverksdomene(vi kaller det skole) greia er da at domenenavnet heter skole.local jeg vil ha det vekk, slik at navnet blir da bare skole ikke noe mer enn skole.. for det viser seg at GP ikke virker i et .local domene er dette mulig spør jeg da dere glupe hoder der ute Som flere har svart så er det ingen grunn for at Group Policy ikke skal fungere. Men her er en guide for å rename domenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå