Amidala Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg har en HP pc som innenfor garanti måtte sendes til reparasjon hos Infocare, og det viser seg at harddisk er defekt slik at denne må erstattes. Infocare klarer ikke å lese ut data fra defekt disk, men siden jeg dessverre ikke hadde backup for de siste ukene før havariet ønsker jeg defekt harddisk i retur for å ha muligheten til å levere den inn til andre for å få ut data. (da pc er helt uskadet antar jeg at feilen ligger på lesehode el.l., altså her har ikke vært noen fall, søling el. andre ting.) Gav Infocare beskjed om dette, men fikk tilbakemelding om at jeg må kjøpe ut den gamle harddisken for kr. 2.121,- kan dette være riktig?? Harddisken og innholdet er jo min eiendom så lenge jeg har kjøpt og betalt pc'en, og feilen er innenfor garanti og ikke selvforskyldt. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Nei, HP har rutiner for dette. For at det skal gå under garanti må defekt del returneres til dem. Dersom du ønsker defekt disk i retur må du kjøpe en ny disk fra HP. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) harddisk er av de 4delene hp skal ha i retur når de sender ut ny, er vel innen en uke den skal returneres ellers fakturerer de ny del. men for og få disk i retur blir det store spørsmålet hva maskinen ble feilmeldt med. feilmeldte du et annet problem uten og nevne diskproblemer så kan du kreve disken din tilbake fra verkstedet om denne ble byttet uten ditt samtykke. siden det gjerne kan ligge et par døde sektorer etc som vil gi read error på diagnostic uten at kunden har merket problemet og da ikke forventet måtte ta backup, så åpner hp sine rettningslinjer for at kunden kan kreve den defekte disken for og hente ut data, så fyller verkstedet ut skjema hvor de bekrefter disken som defekt og at denne er utlevert. Endret 7. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Amidala Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 harddisk er av de 4delene hp skal ha i retur når de sender ut ny, er vel innen en uke den skal returneres ellers fakturerer de ny del. men for og få disk i retur blir det store spørsmålet hva maskinen ble feilmeldt med. feilmeldte du et annet problem uten og nevne diskproblemer så kan du kreve disken din tilbake fra verkstedet om denne ble byttet uten ditt samtykke. siden det gjerne kan ligge et par døde sektorer etc som vil gi read error på diagnostic uten at kunden har merket problemet og da ikke forventet måtte ta backup, så åpner hp sine rettningslinjer for at kunden kan kreve den defekte disken for og hente ut data, så fyller verkstedet ut skjema hvor de bekrefter disken som defekt og at denne er utlevert. Jeg visste dessverre at harddisk var defekt ved innsendelse, men syns allikevel at prisen for å få ut den defekte harddisken er altfor høy - det er jo ikke en disk HP vil ha nytte av på noen som helst måte. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) laptop disker går rett i resirkulering, dyrere disker av typen sas/server kan enkelte deler gjenbrukes. Endret 7. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå