Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Betale for defekt harddisk ved garantisak?


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP pc som innenfor garanti måtte sendes til reparasjon hos Infocare, og det viser seg at harddisk er defekt slik at denne må erstattes.

Infocare klarer ikke å lese ut data fra defekt disk, men siden jeg dessverre ikke hadde backup for de siste ukene før havariet ønsker jeg defekt harddisk i retur for å ha muligheten til å levere den inn til andre for å få ut data. (da pc er helt uskadet antar jeg at feilen ligger på lesehode el.l., altså her har ikke vært noen fall, søling el. andre ting.)

 

Gav Infocare beskjed om dette, men fikk tilbakemelding om at jeg må kjøpe ut den gamle harddisken for kr. 2.121,- kan dette være riktig?? Harddisken og innholdet er jo min eiendom så lenge jeg har kjøpt og betalt pc'en, og feilen er innenfor garanti og ikke selvforskyldt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

harddisk er av de 4delene hp skal ha i retur når de sender ut ny, er vel innen en uke den skal returneres ellers fakturerer de ny del.

 

men for og få disk i retur blir det store spørsmålet hva maskinen ble feilmeldt med.

feilmeldte du et annet problem uten og nevne diskproblemer så kan du kreve disken din tilbake fra verkstedet om denne ble byttet uten ditt samtykke.

siden det gjerne kan ligge et par døde sektorer etc som vil gi read error på diagnostic uten at kunden har merket problemet og da ikke forventet måtte ta backup, så åpner hp sine rettningslinjer for at kunden kan kreve den defekte disken for og hente ut data, så fyller verkstedet ut skjema hvor de bekrefter disken som defekt og at denne er utlevert.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

harddisk er av de 4delene hp skal ha i retur når de sender ut ny, er vel innen en uke den skal returneres ellers fakturerer de ny del.

 

men for og få disk i retur blir det store spørsmålet hva maskinen ble feilmeldt med.

feilmeldte du et annet problem uten og nevne diskproblemer så kan du kreve disken din tilbake fra verkstedet om denne ble byttet uten ditt samtykke.

siden det gjerne kan ligge et par døde sektorer etc som vil gi read error på diagnostic uten at kunden har merket problemet og da ikke forventet måtte ta backup, så åpner hp sine rettningslinjer for at kunden kan kreve den defekte disken for og hente ut data, så fyller verkstedet ut skjema hvor de bekrefter disken som defekt og at denne er utlevert.

 

Jeg visste dessverre at harddisk var defekt ved innsendelse, men syns allikevel at prisen for å få ut den defekte harddisken er altfor høy - det er jo ikke en disk HP vil ha nytte av på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...