porlaket Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Stop topic sier; http://lsound.no/Avdelinger/Produkter/H%C3%B8yttalere/Stativh%C3%B8yttalere/Klipsch/Klipsch-RB-81-CherryStativh%C3%B8yttaler---8-basselement-100127.aspx http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435255 http://lsound.no/Avdelinger/Produkter/H%C3%B8yttalere/Gulvst%C3%A5ende_h%C3%B8yttaler/Klipsch/Klipsch-Synergy-F2Gulvst%C3%A5ende---2-x-65-basselementer-100623.aspx Hvilke av disse mener dere er best? skal bruke en Onkyo 807 receiver til de, skal også kjøpe meg sub om ikke altfor lenge, og senere bakhøytalere. Lenke til kommentar
magb Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har ikke hørt nevnte Jamo høyttaler, men av de to andre så er rb81 helt klart best etter min mening. Alternativt så kan du se på Klipsch rf62 eller rf52 hvis du heller vil ha en gulvstående modell. Hvor stort rom skal de brukes i? Rb81 kan være enklere å få til å spille bra i et mindre rom. Ser også at den Jamo høyttaleren er ganske tungdreven, på papiret virker den ganske tungdreven for en reciever. 6 ohm, 89db og 3 stk 6" elementer som skal i sving. Klipsch derimot har db på 96++ i 8 ohm. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Rommet er på ca 20/25kvm, helt firkantet. Fant også disse, vunnet en del tester etc. http://www.surround.no/product/440314/XTZ-99.26-Pianolakk.html Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hvilken høyttaler som passer best kommer jo også litt an på hva slags lydbilde du er ute etter, eller hvilken musikksjanger du spiller mest. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Spiller for det meste punk og listepop for vors/fester etc. Ellers er det masse med film-titting. Lenke til kommentar
magb Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Som Brian sier så er det litt avhengig av hva du liker til musikk. Men sånn generelt så skal Klipsch være et veldig godt valgt til fest, listepop osv. Sier ikke at de ikke er gode til annen musikk også for det er de. De høyttalerene fra Xtz er også meget gode høyttalere som spiller litt mer tilbakelent og rolig. De kan nok oppleves som mer behagelig i lyden enn Klipsch, men klipsch tar igjen dette på morrofaktor. Jeg tør å påstå at Klipsch er det råeste du får til film i denne prisklassen og også en en god kandidat til musikk. Anbefaler uansett å ta en lytterunde Anbefaler også RF serien eller RB serien framfor Synergy(F) serien. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg hadde også gått for Klipsch. Litt svak i mellomtonen, men fy faen å de spiller. De er relativt lettdrevne (du trenger ikke så kraftig forsterker for å drive dem), og de spiller latterlig høyt! De har også noe av den mest presise bassen du får tak i, du får voldsom punch fra de I tillegg spiller de også relativt dypt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Klipschene låter veldig bra, men de er litt følsomme og kresne på hvilken forsterker de får. Så vær derfor obs å parre de med en forsterker som passer. Klipsch kan låte både dårlig og bra, avhengig av forsterker. Kjøpte selv et par Klipsch RF 82 og kan si at de leverer masse dynamikk, og lyden er upåklagelig. Har ikke lagt noe merke til svak mellomtone. Kjører en ganske kraftig forsterker som takler disse (Emotiva XPA-2). Dette låter fantastisk etter min mening, og spiller alt engasjerende. Disse er relativt lettdrevne men krever masse forserkerkraft for å virkelig få frem golyden. Patos er også et alternativ du kan se på, som har en ganske rundt og behagelig lyd, samt masse god dypbass. Endret 4. mai 2010 av Brian Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Har nå kjøpt meg SVS MTS-01, SVS MCS-01, SBS-01 og en ONKYO TX-NR807EB. Alt dette får jeg nå på torsdag/fredag, og betalte 17000,- for hele settet. Må bare spare litt penger for en sub nå, så blir da liv i stua Endret 4. mai 2010 av karrun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå