fredrikoz Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har en Nissan King Cab 2000mod, 2,5d. Starter på første forsøk når den er kald, kan kjøre selv om den er driftstemp, altså den stopper ikke, men hvis jeg stopper den med vilje når motoren er driftstemp, så vil den ikke starte igjenn før den er blitt litt kaldere. står og kinner og kinner :S noen som har vært borti dette før? Takker for svar Lenke til kommentar
Castman Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Kan være at kaldstart dysen har hengt seg opp? Dvs at bilen kjører med chocken inne. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 er da ikke chok på en diesel-bil..... Men joda, detta er et helt vanlig fenomen for gamle diesel-motorer. Har en tresker (volvo BM industri-motor), med akkurat samma problemet. Aner ikke hva det kommer av, men har nå lært å leve med det. Har også ei motorsag med samma problem, bortsjett fra at den selvsagt går på bensin. Så lunka motorer som ikke vil starte er over hodet ikke noe nytt fenomen. Si fra hvis du finner ut hva det kommer av Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Tempsensor for glødingen? Eller dieselkutteren jukser når den er varm er en annen ide. Lenke til kommentar
Castman Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 er da ikke chok på en diesel-bil..... Men joda, detta er et helt vanlig fenomen for gamle diesel-motorer. Har en tresker (volvo BM industri-motor), med akkurat samma problemet. Aner ikke hva det kommer av, men har nå lært å leve med det. Har også ei motorsag med samma problem, bortsjett fra at den selvsagt går på bensin. Så lunka motorer som ikke vil starte er over hodet ikke noe nytt fenomen. Si fra hvis du finner ut hva det kommer av Ikke akkurat manuel chok nei, men elektronisk styrt ved bruk av kaldstartdyse(luftstrøm struping)? I hvert fall sånn på bensin, usikker på diesel.. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Er du heldig er det bare veivsensoren som er blitt altfor varmefølsom og er på vei til å bli ødelagt. Ny får du til ca en tusenlapp EDIT. leste ikke posten godt nok, men den starter ikke etter du har stoppet nei.. Kan være bensintrykksregulatoren Endret 8. april 2010 av bluechamp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Lyser glødelampen når du prøver og starte den? Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) har den sensor på dieselpompa? har vært borti en king cab(usikker på om dette er orginalt eller moddet til pga skogsbil alla herpebil). den sensoren gjorde vist at den ikke pumpet diesel når den var varm pga varmesensor var falt utav og falt ned på blokka. varmesensor ledning fra selve pompa.var vist noe sikkerhets greier. der den ledningen egentlig skulle henge ble det aldri skikkelig varmt, kanskje viss du kjører uten kjøling på en skikkelig varm dag at den blir så varm at den slutter og pumpe... har ikke mye peiling, har bare en liten idee fra sidemannen på skolen Endret 9. april 2010 av aleks558 Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 takker for hjelpa forlkens, feilsøkte og letta muttrene til dieselrøyra som går til dysene og såg at det ikke kom diesel når jeg kjinna, fant en hammer og ett lite spett og "kakket" på stoppventilen på pumpa, og der starta den med en gang har nå bestilt ny stoppventil Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Kan være bensintrykksregulatoren Les posten enda et par ganger. Nissan King Cab 2,5d, hvor "d" står for diesel... Trådstarter: bra du tydeligvis fant feilen. At stoppventil henger seg opp når den er varm kan nok forekomme, men ikke alt for ofte. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Kan være bensintrykksregulatoren Les posten enda et par ganger. Nissan King Cab 2,5d, hvor "d" står for diesel... Trådstarter: bra du tydeligvis fant feilen. At stoppventil henger seg opp når den er varm kan nok forekomme, men ikke alt for ofte. Ja jeg hadde ikke komt på det hvis ikke det var for at jeg fysisk såg at det ikke kom diesel til dysene, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå