k.n.b Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) 18. April Pidestall 50mm f/1.2@2, 1/2500s iamluka: Takk for det. Snø er det nok mange steder ennå så snart man kommer litt opp i høyden. Dette er fra Eina (ca. 430m). Endret 19. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Du verden, så flott himmel du har greid å fange... Og pidestallen var veldig original.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ja, jeg slenger meg på de andre her som hyller den flotte himmelen. Virkelig bra. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Solnedgangen var rett og slett rå! Pidestall liker jeg, kunne vært tatt med et gammelt vidåpent Jupiter-objektiv Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Flott landskap ja. Det som hever bildet over vanlige solneganger er linjene i himmelen og på jordet som leder inn mot trerekken i horisonten. Meget bra. Snodig uttrykk på pidestallen. Har du lekt deg litt med gauss etter gammelt? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Fantastisk solnedgang/landskap 17 april Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 (endret) 19. April Askesky 24mm f/2.8@22, 1/1000s Det var i alle fall et skittengrått slør foran sola i dag, som ikke kunne sees ellers på himmelen. De to dottene oppe til venstre er normale skyer. Takk for oppmuntrende kommentarer vedrørende 17. april-bildet. Når det gjelder pidestallen, så skal jeg ikke akkurat påstå det er vakkert. Men kanskje det kan bringe litt humørløshet til folket. Jeg har som arnold_layne er inne på tonet ned omgivelsene med gaussian blur (men ikke brukt slik som i fjorårets aprilfest). Det kan nok diskuteres hvor heldig det var, men jeg ville jo fremheve den nydelig bilen som troner på toppen. Hvis a_aa's påstand stemmer, kan man lure på hva Jupiter-konstruktørene tenkte på... Endret 19. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Oi, så mange flotte himmelbilder du får til da....det så riktig mystisk ut Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Som vanlig utviser du et blikk for motiver som overgår de fleste. Og det er synd, siden gode bilder aldri sprer misstemning. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hmm, at et så enkelt motiv kan bli så tøft. Veldig bra sett og utført! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Pent! Men hvem er Arild? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 RandiA: Takker. Utgangspunktet er jo at man ser et eller annet, men derfra er det ofte eksperimentering som fører frem. Her forsøkte jeg tre forskjellige objektiver (og brennvidder) med forskjellge lukkertider (alle på minste blender). På de to andre objektivene ble det hele litt skuffende, med en utflytende hvit flekk som unnskyldning for sola. Men med 24-millimeteren (Nikkor 24mm f/2.8 AIS) syntes jeg det klaffet bra, det er jo den som bidrar med de store reflekssirklene og diffraksjonsstjernen. Så jeg gir en stor dose credit til objektivet her. Anew: Hmm, ja det var jo synd. Men takk for kommentar allikevel. arnold_layne: Takk for det. Jeg synes det ofte er enkle motiver som fungerer, men gjerne med litt krydder fra objektivet som her. iKenneth: Takk. Aner ikke hvem Arild er jeg. Skylden for denne Arildifiseringen er tredelt. Noe av skylden må tastaturet ta, siden 'P'-en ikke fungerer helt bra. En annen del av skylden må jeg selv ta, fordi jeg ikke oppdaget effekten av denne tastaturmessige svakheten. Sist, men ikke minst må Trondster (sjekk bakover i tråden) ta sin del av skylden. Han ligger dårlig an ved en eventuell rettssak. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Ja, å se ting/motiver rundt seg, det er det mye av foto dreier seg om i første omgang ja...og ellers så er det litt utstyr som skal klaffe og så kommer man ikke utenom FOTOGRAFEN da Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Aner ikke hvem Arild er jeg. Hehe... Så den posten nå. bw; mange fine bilder tidligere i tråden som jeg ikke har sett. Sånn blir det når man kun leser siste posting og ikke følger med gjennom hele tråden Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 ..Jeg ligger dårlig an ved enhver rettssak. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 20. April Mitt skip er lastet med... 50mm f/[email protected], 1/1000s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Der var du ute i rett øyeblikk igjen ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå