k.n.b Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Bruker: k.n.b Utfordring: Humørløst Deltakernivå: Pingle Utstyr: Det meste, hovedsaklig fastoptikk Det har vært så tynt med fotografering en stund at jeg nesten må tvinge meg selv med på Aprilfesten. Kommer sent i gang med tråden, men har fotografert fra første dag i april. Forventer ikke å få tatt bilde hver dag, så nivået blir pingle. For å ha en utfordring, har jeg tenkt å kjøre så humørløst og dystert som mulig. Men jeg feiler sikkert loddrett når sola kommer... Endret 9. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) 1. April Skodda driver... 180mm f/2.8@8, 3s Endret 7. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Godt å se at du tvinger deg med på en aprilfest i år også! Rimelig dystert tåkelandskap fra 1. april ja, godt understreket (bokstavelig talt) av den mørke skogen i bunn. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Godt å se at du tvinger deg med på en aprilfest i år også! Rimelig dystert tåkelandskap fra 1. april ja, godt understreket (bokstavelig talt) av den mørke skogen i bunn. Ja, det var dystert, ikke mye vårlig over det der nei. Men det passer jo til temaet, flott bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du har vært savnet Med det været som er akkurat nå er det vanskelig å unngå å være humorløs. Bra start med en sober naturskildring. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Flott innledning der, men jeg tipper du ryker når sola varmer og grønne skudd titter frem Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) arnold_layne: Jo, takk for det. Det dystre landskapet er godt oppe i Østerdalen (litt sør for Alvdal) så det er vanskelig å unngå å få med skog, samt litt mer skog. RandiA: Takker. Svært lite vårlig ja. Og det fortsetter slik også... tomsi42: Godt, da er man ikke glemt i hvert fall. Nå liker jeg for så vidt all slags vær, men alt med måte. Petteram: Takk for det. Jeg er redd du har rett i dine Nostradamus-tendenser også... Endret 7. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Det var jo en glimrende start for en (som meg) som liker tåke bilder. Nå venter jeg bare på neste bilde. Skal følge med. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) 2. April Vind pisker snø 35mm f/1.4@8, 1/3200s bareanton: Takker. Godt du liker tåkebilder, for dette blir ikke det siste. Endret 7. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) 3. April Ujevnt snekkerarbeid 105mm f/2.8@8, 1/1600s (ehrm, hva i all verden skal det bety at alle er med blender 8?) Ingardj: Takk for den. Høres bra ut når det kommer fra en som er inkarnasjonen av pene bilder. Endret 7. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) 3. April Ujevnt snekkerarbeid 105mm f/2.8@8, 1/1600s (ehrm, hva i all verden skal det bety at alle er med blender 8?) Ingardj: Takk for den. Høres bra ut når det kommer fra en som er inkarnasjonen av pene bilder. Ujevnt, vel...men fantastis estetisk. Bra Endret 7. april 2010 av RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 3. April Ujevnt snekkerarbeid 105mm f/2.8@8, 1/1600s (ehrm, hva i all verden skal det bety at alle er med blender 8?) Ingardj: Takk for den. Høres bra ut når det kommer fra en som er inkarnasjonen av pene bilder. Ujevnt, vel...men fantastis estetisk. Bra Enig med Randi her. kan faktisk se at humøret stiger :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 f/8 and stay there ... En meget kaldt og øde vidde ser det ut som. Hadde ikke fått meg i godt humør om jeg måtte gått der. Fine linjer i gjerdet. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 "Vind pisker snø" er kanskje ikke fylt av humør, men det er jammen breddefullt av stemning. Nydelige kontraster, og måten skisporet er komponert inn i landskapet er eksemplarisk. Det ujevne snekkerarbeidet er som Randi og Petter sier meget estetisk. Nok en upåklagelig komposisjon. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) 4. April Snø og atter snø 20mm f/2.8@8, 1/1600s (blenderen var neppe noen bombe) Dessverre ikke særlig dystert, men alternativet var å ikke legge ut noe. Jeg kan imidlertid forsikre om at det var en skikkelig sur vind. RandiA: Takk for det Randi. Petteram: Takker, det var dessverre knallblå himmel her, så jeg måtte desaturere noe infernalsk. Tomsi42: Apropos blender, sjekk dagens EXIF. Det blåste både hardt og kaldt. Bildet er forøvrig tatt i en sterk helling, men det er lite med referanser å støtte seg på. arnold_layne: Mange takk. Egentlig en fin liten topp dette, men været fristet ikke for rasting selv om jeg var godt kledd. Gjerdet er ved smeltehytta på Røros, midt i Lynx1's rike. Endret 7. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 5. April Fagverk er lastverk 35-70mm f/2.8@40mm f/8, 1/800s (noen som gjettet blenderen?) Elendig vær for de humørløse, og ytterst magert med valgmuligheter fra denne dagen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 4. April Snø og atter snø Dessverre ikke særlig dystert, men alternativet var å ikke legge ut noe. Jeg kan imidlertid forsikre om at det var en skikkelig sur vind. Fantastisk..(du tviholder på vinteren da, k.n.b) 5. April Fagverk er lastverk Elendig vær for de humørløse, og ytterst magert med valgmuligheter fra denne dagen. Fantastisk denne også, med perspektiv Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 (endret) 6. April Guanofylt flytebrygge i tåke 50mm f/[email protected], 1/10s (sjekk den blender'n a, dristig) Takk for nye kommentarer Randi. Må jo holde på vinteren for å få gjennomført de eneste skiturene så langt i sesongen. Nå er jo dette i Trøndelag hvor du også oppholder deg da (OK, ikke akkurat der du er da). Endret 8. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Fredfylt og vakkert:-) Bra skudd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå