Vighilicious Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Hei. Har planlagt en liten oppgradering på hardware fronten en stund nå, og føler at tiden har kommet. Jeg er ute etter god ytelse i spill, samtidig som PC-en er stillegående. Overklokking av CPU er også noe jeg kommer til å gjøre. Har lyst å bestille delene snart, men har ikke noe hastverk. Jeg har hørt at AMD kommer med både 6 kjerner CPU snart og ett nytt brikkesett kalt 890FX, men vet ikke om dette kommer til å være så aktuelt uansett? Det av hardware som jeg har fra før som jeg føler kan være relevant med tanke på den nye pc-en er som følger: Kabinett Kandalf Super Tower Black VA9000BWS PSU 550 watt mist CPU-vifte Thermaltake Big Typhoon VX 120 Hardware som jeg ser for meg å bestille er: CPU AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition RAM 2 * Corsair Dominator - Minne - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pin - DDR3 - 1600 MHz Hovedkort Asus M4A89GTD PRO/USB3 OS-Disk Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 Skjermkort Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X Jeg lurer på om disse delene ser bra ut? Kommer min nåværende CPU kjøler til å passe på denne? Burde jeg kanskje kjøpe en ny kjøler? Har også lyst til å skifte ut min nåværende PSU siden den er flaskehals når det gjelder støy. Noen som kanskje kan veilede meg på en god stillegående PSU? Jeg kjører Windows 7 64bit og Linux 64bit. Endret 7. april 2010 av Vighilicious Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Jeg kjøper meg en slik PSU også COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 1000W. Den burde være rimelig lydløs Så har jeg nok kraft til eventuelle fremtidige oppgraderinger. Er vell slik at den kan dra 1000W, men i praksis drar den ikke mer enn hva komponentene krever? Hvis alt ser greit ut kommer jeg til å bestille i løpet av kvelden eller morgendagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå