slacky Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Hei! Driver å skal installere HLDS. Men, oppdager at det fort blir problemer.. xxxx@striker:~/hlds$ sudo chmod +x hldsupdatetool.binxxxx@striker:~/hlds$ ./hldsupdatetool.bin -bash: ./hldsupdatetool.bin: No such file or directory xxx@striker:~/hlds$ ls hldsupdatetool.bin xxx@striker:~/hlds$ Har gjort dette før, på multiple andre ubuntu/debian-servere. Har altid fungert :S Neon som har et tips, eller to på lager ? PS: Har besøkt mappen, gjennom ftp. Filen ligger der, og er chmod 777.. Endret 6. april 2010 av slacky Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Prøv ls -l Så får vi se rettighetene, men først så kan du prøve chmod +x uten sudo Lenke til kommentar
slacky Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) ruby@striker:~/hlds$ chmod +x hldsupdatetool.bin ruby@striker:~/hlds$ ls -l totalt 3432 -rwxrwxrwx 1 *privat* *privat* 3513408 2005-09-02 04:27 hldsupdatetool.bin Dette er det jeg fikk som "svar". Fårsåvidt så trenger ikke rettighetene å være mer enn 755 (-rwxr-xr-x) Endret 7. april 2010 av slacky Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Prøv sh hldsupdatetool.bin For morro skyld kan du ta en uname -a og. Lenke til kommentar
Toad Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Om det er Ubuntu 64bit så må du installere pakken lib32gcc1 for at det skal funke 1 Lenke til kommentar
slacky Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Nå er jeg usikker på hvilken ubuntu-distro det er. Da CD'en ikke var min. Har gjort dette på 2 andre servere, men med egen CD, som var standard ubuntu-server (Da fungerte det).. Så sjansen finnes, men hvordan sjekker jeg det? Lenke til kommentar
slacky Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Ja, da viste det seg å være 64bit edt! Takker for tipset Christer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå