Gå til innhold

Hvorfor fjerner Spotify titler som tidligere har vært tilgjengelig?

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått at enkelte artister ikke vil ha musikken sin liggende tilgjengelig på Spotify og Wimp. Men kan noen forklare hvorfor plutselig et album som har ligget der hele tiden plutselig forsvinner? Det kan ikke være snakk om at artisten plutselig har funnet ut at han/hun ikke vil være tilgjengelig lenger, for alt annet av artisten ligger der - også singler fra det albumet som nå er borte.

Dette irriterer meg kraftig, særlig når jeg har spillelister med flere låter fra slike album. Har opplevd dette flere ganger, og noen ganger kommer albumet tilbake, andre ganger ikke. Akkurat nå er det Tori Amos' "From the Choirgirl Hotel" som plutselig er forsvunnet, mens det aller meste av det andre hun har utgitt ligger der fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo positivt for artister og plateselskap at stadig flere velger Spotify og Wimp istedenfor å laste ned musikk ulovlig. Etter hva jeg har forstått har også stadig flere valgt å betale for å ha Spotify og Wimp! Jeg har selv Premium medlemskap hos Spotify, men hvis de stadig skal fjerne musikk på denne måten, kommer de til å miste mange etterhvert.

Lenke til kommentar

OK ser jo at sånn skjer på YouTube, men forstår fortsatt ikke helt... Det nevnte eksemplet er jo et album som er utgitt i alle land, det er ikke noe spesielt med det overhodet. Dessuten har Wimp dette albumet fortsatt. Og hvorfor har Wimp Pink Floyd?

Det er fortsatt nøyaktig det som er svaret. Enkelte plateselskaper er veldig trangsynte på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...