GeirGrusom Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Kommentarer til tråden Glorg v2 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Programmet klikker straks det åpnes. Bruker vista. Men fet prosjekt, skal følge med. Endret 9. april 2010 av datastol Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Hva slags skjermkort har du? Windows XP, Windows Vista, og Windows 7 skal være støttet, men det kreves DirectX 10 hardware (siden dette bruker OpenGL 3.2) Dersom du har DirectX 10 hardware, kan det hjelpe å oppdatere skjermkortdriverne. Jeg laget ikke noen feilmelding for dette i testprogrammet, ettersom det var et testprogram, men kanskje fint å legge det til ^^ Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Sitter på en laptop med geforce gt 130m. Oppdaterte skjermkortdriveren uten at det hjalp. Jeg skal prøve på den stasjonære når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hvordan får du koden til å kjøre i Linux? Funker Mono såpass bra? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Det funker fint under mono, men som sagt så mangler glX implementasjon. Jeg har ikke fått gjort noen ytelsesammenligninger ettersom jeg kjører linux under VM (med VirtualBox) Mono kan legge til en .config fil som endrer DllImport mappings, slik at dersom det for eksempel er link til OpenGL32.dll kan mono bytte den automatisk til libGL.so istedet. Foreløpig er det kun libdl.so jeg har brukt (for å dynamisk laste .so filer, som gjøres for å tvinge mono og .net til å linke inn OpenGL biblioteket før jeg gjør noen opengl kall. Ellers vil wglCreateContext og glXCreateContext feile første gangen av en eller annen grunn. Dette ettersom mono og .NET støtter kun delayed loading av biblioteker, både managed og unmanaged, ettersom kode kun blir kompilert just-in-time. Det er også derfor en kan blande Linux og Windows implementasjoner, ettersom .so eller .dll ikke blir lastet før det er nødvendig. Men moo fungerer mer eller mindre på samme måten som .NET internt, så jeg ville ikke trodd at det skulle gå noe tregere der. Men når jeg får glX til å fungere skikkelig skal jeg gjøre en ordentlig sammenligning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå