Dellaguten Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Eg lurar på å installere ein Intel X25-M SSD 80GB 2,5" i min berbare Dell Studio 1737 pc, kan eg klone harddisken som står inne og overføre dette til SSD disken, eller må eg installere alt på nytt. ? Det er 2 harddiskar på 250 GB i denne (C og D) På C har eg berre operativsystem og program. Om det er mulig å overføre/klone, kva program vil de anbefale å bruka ? Eg har forresten eit eksternt 2,5" esata/usb kabinett til rådvelde. Og vil dette ha noko for seg ? Svein ------------------- Studio 1737 : Intel Core 2 Duo T9400 (2.53GHz,1066MHz,6MB) Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel Hard Drive : 500GB Serial ATA (5.400RPM) Dual Hard Drive (2x 250GB) Lenke til kommentar
War Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser ikke problemet med å legge inn OS på nytt, for du er vel så smart at du har OS på ene disken og dataene på den andre disken. Da trenger du bare legge inn OS på nytt + drivere og update. Det tar iallefall kortest tid og vil fungere best. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ser ikke problemet med å legge inn OS på nytt, for du er vel så smart at du har OS på ene disken og dataene på den andre disken. Da trenger du bare legge inn OS på nytt + drivere og update. Det tar iallefall kortest tid og vil fungere best. Det er ikke OS + updates som drar på heller ikke kopiering av data, men reinstallering og konfig av alskens applikasjoner. I det hele få W7 installasjonen opp slik den var. Jeg lurer også på dette, hva skjer når en restorer en klonet W7 til en SSD disk, vil det fange opp tuningene for SSD som finnes i W7? Så som TRIM og autodisabling av skedulert defragmentering? Wish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå