KoKo_ Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei! Jeg har en billigbil med delkasko. Har vært forsikret for 12000km i året i 4-5 år nå. Sjekket opp nå at jeg har kjørt 5-6000km for langt i løpet av disse årene. Hva slags konsekvenser får dette om jeg kommer i en forsikringssak uten å ha fått korrigert dette? Ingenting, delvis avkorting eller full avkorting? Vil det påvikre ansvarsforsikringsdelen? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 du kan regne med en stor avkortning og i værstefall blir du skylden penger. En kompis av meg kjørte over noen tusen km, ble påkjørt bakfra og det endte opp med at han ikke fikk igjen noe på forsikringen, samt at han måtte tilbake betale en del tusen til forsikringselskapet for å ha kjørt over kjørelengden. Om det påvirker ansvarsforsikringen er jeg usikker på, men regner med de bruker samme regnestykket der, så uansett må du betale det du har kjørt for mye. Det enkleste/billigste er om speedometeret ditt tilfeldigvis sluttter å virke og du ringer forsikringselskapet og forteller at du har byttet speedometer, med ny kmstand på x mye. Det er fullt lovlig å bytte speedometer (selvsagt) og forsikringsselskapene godtar det og bare fører på ny "korrekt" kmstand mens de har deg på tråden som regel. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Noe vi i de siviliserte deler av landet kort og godt kaller forsikringssvindel. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Forsikringssvindel er uaktuelt (åpenbart). Løsningen ble enda billigere, ringte selskapet og fikk økt årets kjørelengde, det kostet meg 300,- Men lurer fortsatt litt på hva toleransen på feil i kjørelengde gir i forskjellige avkortninger. Endret 7. april 2010 av KoKo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå