Meh. Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Hva tror dere om Adafruits Starter Pack? Er det noe annet som er veldig viktig å få med i samme slengen? Sender Adafruit så pakken blir merket med en verdi under 200 kr? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 Bare legg merke til at den kontakten ikke funker i Norge. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Er klar over det Endret 9. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 Hvis du skal kjøpe på adafruit kan jo denne være litt artig å tukle litt med Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Ja, vil tro det, men tror jeg tester ut start pakken først, så får jeg se hvor hekta jeg blir Jeg har et par små servoer og motorer liggende her et eller annet sted, så da kan jeg vel like godt skaffe meg Motor Shield uten servo, motor osv. Endret 9. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
tømta Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 Sitter å leker nå, arduino er veldig kult Jeg har ett prosjekt pågående, lage en hexapod, sikter selvfølgelig høyt og ønsker at sluttproduktet skal ligne denne: Her er workloggen til han som har laget den hexapoden over: http://forums.trossenrobotics.com/showthread.php?t=2762 Men, jeg har noen spørsmål, så tenkte her var ett lurt sted å spørre... Nå har jeg koblet opp arduinoen og ett LiPo 2200 mAh på 11.1 volt. Servoene kan ikke drives fra arduinoen men må ha egen strøm, hvordan kan jeg enklest / best mulig gjøre dette? Servoene vil ha 6v og drar en del strøm (jeg vet ikke hvor mye, det er Power HD 3001HB servoer), har prøvd med utgangen på en motor controller (L298 H-Bridge Dual Bidirectional Motor Driver (2 x 2A)), denne klarer ca. 7 servoer (med vifte og kjøleribbe på power regulatoren). Jeg lager nok en egen tråd etter hvert, men er nå kun i tenke / teste fasen... 2 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Håper du lager en med lang hale som kan forgifte, eller i hvert fall slå til, alle som prøver å ødelegge den Planlegger du å bruke mange sensorer? "Egen tråd" som i "arbeidslogg"? I så fall vil jeg vite om det når du lager den! Endret 13. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
tømta Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg tenkte å lage den i slutten av juli starten av august (2 uker ferie ) Tenkte å rigge opp ett sted med fast kamera og gjøre en del opptak slik at alle kan følge med. Gleder meg som en unge til da, skal bare sørge for å ha alle detaljene på plass... Har beggynt å tegne i 3ds med hjelp av broren min som er ekspert (tror jeg ) på 3d: Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Hmm morsomt prosjekt det der. Kansje du kan legge inn noe IMU og et kamera på den også og kansje ta den helt ut med GPS, el. Men det så ut som at servoene på tegningen var veldig små i forrhold til størrelsen på kroppen. Her er forresten en hexapod jeg har litt sansen for: http://www.youtube.com/watch?v=quN37YskoaM Endret 13. juni 2010 av flesvik Lenke til kommentar
tømta Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Den hexapoden var veldig kul! Jeg må nok finne ut vekt/størrelse/kraft og muligens justere konstruksjonen, servoen er ikke de minste, fant ett bilde her: Jeg har latt fantasien løpe og tenkt på GPRS module for Arduino og mobil bredbånd, kamera, gps, og masse annet Det er genialt at det finnes så mye ferdig til arduino, har vært igjennom pic/avr microcontrollere og prøvd meg på mye, men jeg har ikke noe skole innen elektro og har lært meg grunnleggende siste årene selv. Først skal jeg får den konstruert og ta noen steg, en ting av gangen Endret 13. juni 2010 av tømta Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Skal du ikke ha noen servoer som kan løfte beina skikkelig opp fra bakken? Han som lagde A-pod brukte jo tre servoer per bein... Endret 13. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
tømta Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 Det er 3 servo motorer, litt vanskelig å se utifra bildet over, her er av ett bein: 3D Tegningene er bare en start, vet allerede at det er noen steder benene vil krasje med hverandre, skal lage en i papp modell for å teste ut snart. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Med den størrelsen på servoene ser det ut til at hexapoden blir enormt stor ut fra bildet. Tror kansje du burde regne litt på styrke til servoene i forrhold til vekten og "kraft * arm" det kommer til å bli på de forskjellige punktene på denne ja. Personelig liker jeg heller å bare overdimensjonere motorene slik at jeg vet at jeg har mer enn nokk kraft uten å måtte finregne på det. Stå på og post updates når du kommer skikkelig i gang Hva har du egenklig tenkt å lage denne i? aluminium, karbonfiber, glassfiber? Og hvordan har du tenkt til å skjære ut profilene? CNCfres, vanlig manuell fres, el? Endret 13. juni 2010 av flesvik Lenke til kommentar
tømta Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Bor, varmepistol, stikksag, dremel og akrylglass Servoene har 4.4 kg i spesifikasjonene, skal lage ett ben for å teste styrke/dimensjon, men enig i at størrelsene muligens ikke er helt realistiske... CNC fres hadde vært en drøm, men har ikke en her akkurat, vurderte å kontakte ett firma for å få de laget, men vet ikke hvor dyrt det kan bli. Skal ta en telefon til http://www.vink.no/ i morgen å høre, de har cnc fres: http://www.vink.no/PLASTPRODUKTER/Fremstilling-og-bearbeidning/Sponfraskillende-bearbeiding/Fresing.aspx Endret 13. juni 2010 av tømta Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 Har litt lyst til å lage den turret tingen fra Portal, men lyd effekter, men på programerings delen mangler jeg veldig mye kunskap, så å sette den drømmen ut i liv blir nok et problem. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) CNC fres hadde vært en drøm, men har ikke en her akkurat, vurderte å kontakte ett firma for å få de laget, men vet ikke hvor dyrt det kan bli. Noe av gleden er jo å gjøre det selv Endret 13. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
tømta Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 Som denne: http://hackaday.com/2009/04/09/portal-ish-automated-turret/ ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 Bor, varmepistol, stikksag, dremel og akrylglass Servoene har 4.4 kg i spesifikasjonene, skal lage ett ben for å teste styrke/dimensjon, men enig i at størrelsene muligens ikke er helt realistiske... CNC fres hadde vært en drøm, men har ikke en her akkurat, vurderte å kontakte ett firma for å få de laget, men vet ikke hvor dyrt det kan bli. Skal ta en telefon til http://www.vink.no/ i morgen å høre, de har cnc fres: http://www.vink.no/P...ng/Fresing.aspx Du kan jo prøve å bygge din egen cnc maskin, har hørt at det er fullt mulig. Som denne: http://hackaday.com/...tomated-turret/ ? Noe som den, bare at jeg hadde lyst til å få laget formen med glassfiber el. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Du kan jo prøve å bygge din egen cnc maskin, har hørt at det er fullt mulig. I så fall vil jeg vite hvordan man gjør det med tanke på elektronikken og programmeringen som brukes! Endret 13. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Du kan jo prøve å bygge din egen cnc maskin, har hørt at det er fullt mulig. I så fall vil jeg vite hvordan man gjør det med tanke på elektronikken og programmeringen som brukes! Det vet jeg ikke, men google har helt sikkert svaret Endret 13. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå