r0zie Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Noen som vet om en norsk butikk som har Arduino Ethernet Rev3 WITH PoE på lager? AtW http://shop.ehobby.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2_4&products_id=129 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Takk for tips, men når jeg legger den i handlekurven, så står det at den ikke er på lager(?) AtW Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hvis alt går som jeg ønsker, så kommer jeg til å gå instriell instrumentering etter jul og der brukes Labveiw + NI sin MYDAQ. Hvordan blir Arduino sammenlignet med dette( Tenkte for å leke med på fritiden) bortsett fra at Audrinoen er tilnærmet en 0 billigere?. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Vurderer å bygge CNC maskin, subscribed!!! Og btw, ser de har noe arduino snacks i denne nettbutikken der jeg handler mye Endret 23. november 2012 av Itek Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Takk for tips, men når jeg legger den i handlekurven, så står det at den ikke er på lager(?) AtW Vet ikke noe mer enn deg, googlet det bare Hvis alt går som jeg ønsker, så kommer jeg til å gå instriell instrumentering etter jul og der brukes Labveiw + NI sin MYDAQ. Hvordan blir Arduino sammenlignet med dette( Tenkte for å leke med på fritiden) bortsett fra at Audrinoen er tilnærmet en 0 billigere?. Labview blir brukt som virtuelle instrument, kan vel brukes til hva som helst egentlig bare du har grensesnitt til andre ting, seriellporten til arduino funker greit tror jeg, men jeg har ikke testet. Har stort sett brukt labview til å måle ting via en boks man kobler til usb for å måle spenninger veldig nøyaktig, binærsignal via rs232 feks Vurderer å bygge CNC maskin, subscribed!!! Og btw, ser de har noe arduino snacks i denne nettbutikken der jeg handler mye Laget nettop noe lignende en cnc maskin http://www.youtube.com/watch?v=u4j1rN-sA9U ble ikke sponset av wurth forresten, fikk en m8 bolt av de og et klistremerke Endret 24. november 2012 av r0zie Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Stilig! Skoleprosjekt??? - ser en tavle i bakgrunnen der! Skulle klare noen fine tegninger med den der... Det er vel egentlig en foam-cutter jeg tenkte på... Omtrent denne stilen Endret 25. november 2012 av Itek Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Stilig! Skoleprosjekt??? - ser en tavle i bakgrunnen der! Skulle klare noen fine tegninger med den der... Det er vel egentlig en foam-cutter jeg tenkte på... Omtrent denne stilen Ja, går på automasjoningeniør Var egentlig en kran vi modifiserte så den var alt for unøyaktig til å få tegnet noe skikkelig med, men programmet hadde vært likt om det hadde vert en stepmotor med mm presisjon eller lignende Har kikket på noen av flyprosjektetene dine og må si jeg er litt imponert. Har lurt litt på å lage en UAV med GPS styring og kamera som du kan peile på en posisjon for å overvåke gitte områder (Sånn som i act of valor om du har sett den) men er sugen på å lage fjernstyrt ubåt og.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ja, går på automasjoningeniør Var egentlig en kran vi modifiserte så den var alt for unøyaktig til å få tegnet noe skikkelig med, men programmet hadde vært likt om det hadde vert en stepmotor med mm presisjon eller lignende Har kikket på noen av flyprosjektetene dine og må si jeg er litt imponert. Har lurt litt på å lage en UAV med GPS styring og kamera som du kan peile på en posisjon for å overvåke gitte områder (Sånn som i act of valor om du har sett den) men er sugen på å lage fjernstyrt ubåt og.. Stilig! Kunne tenke meg å ta en bachelor innen elektronikk /automasjon el. - må bare gjøre ferdig masteren jeg holder på med først... Takk, ingen problem å lage UAV, men det koster jo litt da... Studenter har vanligvis ikke budsjett til sånt Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hvor kjøper folk komponenter fra? Jeg kjøpte arduino fra Robonor, men der vil jeg ikke handle så mye mer. Er billigere mange andre plasser i tillegg til at de sendte varen min mange dager etter de hadde lovet meg. Så synes de virker proffe helt til varen var betalt. Ellers, finnes det noen bra plass hvor man kan lese om å lage en veggklokke med aruino? Gjerne med LED som visere eller noe slikt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg handlet på Makershed.com. Sparkfun.com skal også være en god butikk å handle fra med godt utvalg. Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg handlet på Makershed.com. Sparkfun.com skal også være en god butikk å handle fra med godt utvalg. Hvordan er det med medverdiavgift/toll på dette? betaler de vanlige 25% ved overskriding av 200kr? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Er bra lenge siden så jeg husker ikke, men regner med det ja. Tror jeg fikk dem til å merke verdien rundt 20 doller slik at den gikk igjennom uten moms. Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Ok kjempe! Takk for svarene Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg handler stort sett fra folk på ebay, mye billig der, MEN mye dårlig der også... Les tilbakemeldingene til de forskjellige Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Noen som vet hvor mange mA man kan dra ut av 5volt pinnen på en Arduino Duemilanove med ekstern strømforskyning? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 http://arduino.cc/forum/index.php/topic,15760.0.html 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Så rundt 300mA med andre ord. Tenker jeg henter fram dremelen og lager en liten aluminiumskjøler på regulatoren da. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 HMC6343 er et dyrt men fantastisk godt kompass, har større planer for dette men enn så lenge så har jeg lagd et bibliotek for å interface med det (selv om det er griselett) https://github.com/n-ovesen/hmc6343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hei! Kjøpte meg nettopp Arduino GSM Shield http://store.arduino.cc/ww/index.php?main_page=product_info&cPath=11_5&products_id=244 . Planen er å lære meg litt programmering osv. Men lurte på om noen kunne svare på noen tanker jeg har. Ønsker seff ikke oppskrifter og "hvordan gjør jeg det" svar, men ønsker heller tilbakemelding på om det faktisk er mulig, og basic hvordan jeg kan løse det. Planen er å ha Arduinoen i bilen, kjøpe et dual-simkort (bruke samme som mob). 1. Går det an å få kontakt over gsm(internett?) mellom mobilen (android) og arduinoen? Altså feks sende kommandoer til arduinoen. 2. Om dette går vil jeg nemlig prøve å lage fjernstart på bilen Starter seff med bare å fjuske-koble tenninga med girkassa i fri og håndbrekka inne for å teste konseptet. Etter hvert vil jeg kanskje utvide. Er det mulig med nevtne løsning i 1? Så litt basic: Jeg lurer på om modellen jeg kjøpte støtter følgende: -analog inn/ut -digital inn/ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå