Josten Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Å styre to servoer er enkelt. Hvorvidt det er enkelt å koble til joysticken kommer litt ann på tilkoblingen. Har du tenkt å koble den direkte til arduino, eller via pc? Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Det er egentlig det samme om jeg kobler det på den ene eller andre måten. Om jeg har skjønt det rett er det vel mulighet for å bruke en analog joystick som potmeter direkte på arduino? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Det kan nok stemme ja. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Men hvilken utgave av arduino skal jeg velge? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Har ikke handlet fra RS-online ennå, men det skyldes kun at de ikke har hatt lavest pris (inkl. frakt) på de komponentene jeg skulle ha. Fikke dette som svar når jeg spurte dem om muligheten til å handle som privatperson: "Man kan fint handle som privatperson. Under registrering I org.nummer feltret skriver du bare +. Og husk at vi leverer dør til dør." Jeg tror ikke at det er risikabelt å handle der, men husk å sjekke hva frakten kommer på før du bestiller. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Men hvilken utgave av arduino skal jeg velge? Den du linket til fungerer fint. Alle utgavene av arduino burde passe til denne oppgaven, men ville valgt Arduino Uno selv. Passe stor og nok av porter til det meste av oppgaver. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 takker for svar...bestiller en uno fra robonor tenker jeg 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 takker for svar...bestiller en uno fra robonor tenker jeg Du sparer på å bestille fra utlandet istedet. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 takker for svar...bestiller en uno fra robonor tenker jeg Du sparer på å bestille fra utlandet istedet. Du sparer kanskje noen få kroner hvis du slipper moms og tollbehandlingsgebyr (handler for under 200,- NOK) men tenk hvor kjekt det er å ha en dedikert Arduinobutikk i Norge der man også kan få litt hjelp hvis man trenger og sendt ting samme dag osv... ROBONOR Lenke til kommentar
stiaas Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 Bestilte meg en uno fra Robonor i går.. Er ikke mye man sparer på å handle sånne småting fra utlandet. Å i tillegg er det somregel lettere å ha med norske forhandlere å gjøre hvis noe skulle være feil. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 jau.. enig der...så bestilte akkurat fra robonor nå- Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) hvorfor må man ha en krystall ilamme microcontrolleren? er det ikke innebygd? har et par av disse: http://www.sparkfun.com/products/10524 men ingen krystaller, så får ikke testet på breadbordet Endret 5. januar 2012 av Formula90 Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 Er ikke krystall innebygget, men en RC oscillator (mener jeg å huske). Frekvensen på RC oscillatoren kan være litt unøyaktig for en del applikasjoner, og da trenger du en krystall som kan gi deg en mer nøyaktig klokkehastighet. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 Det går an å bruke den interne ocillatoren på alle AVR-brikker men, på arduino er brikka satt opp til å bruke en ekstern klokke, og den vil derfor ikke starte med mindre det er en ekstern klokke koblet til. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 ahh ja okey Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2012 Hei. Jeg kjøpte en Arduino Uno fra makershed for en stund siden, men la den litt i glemmeboksen fordi det ikke fulgte med en kabel for å koble den til pc'en. Noen som vet hva slags kabel som trengs? Inngangen/utgangen på Arduinoen er ukjent for meg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2012 Det er en helt standard USB type B port. USB kabel får du over alt hvor det selges datautstyr(USB A til B). Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2012 Hva er egentlig hensikten med at digital pin 8-13, GND og AREF er forskjøvet ift resten av pinnene på Arduino? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 13. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2012 Hva er egentlig hensikten med at digital pin 8-13, GND og AREF er forskjøvet ift resten av pinnene på Arduino? http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1212632541/13#13 Hastverk er lastverk Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2012 Er virkelig pain in the ass. Prøver å lage et eget shield, men blir en masse ekstra arbeid med å flytte pinnene et halvt hakk bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå