Meh. Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Takk. Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve å styre lysdiodene med den. Jeg bestilte også en RTC, så det kan jo hende jeg f.eks. kan få lysdiodene til å blinke f.eks. 8 ganger når klokken er 08:00 eller 20:00? Men vi får se hvordan det går Endret 15. mars 2011 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Gleder meg. Har trenkt flere ganger på å bruke Arduino på et lysprosjekt til pc'en. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Noe lignende dette kunne også vært gøy å prøve på. Men det er jo litt mer jobb. Endret 15. mars 2011 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Hadde vært veldig tøft, men kan tenke meg at lyden fra servomotorene er veldig irriterende når finnene beveger seg etter temp. Ligger koden for det der ute noen plasser ? Er god på elektronikk, men takler ikke programeringen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Har ikke peiling, jeg har ikke sett så nøye på det prosjektet. Men jeg vil tro det er ganske enkelt å lage en lignende kode selv. Endret 15. mars 2011 av Meh. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 16. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2011 Servomotorer lager en del lyd ved kjappe bevegelser, men de fleste pleier å være rimelig stillegående ved sakte bevegelse. Dessuten ser det sikkert mer elegant ut også med rolig åpning. Synes forresten også at arduino er svært praktisk i forhold til standard programmering av mikrokontrollere. Det at det ofte må veldig mye koding og knot til for å gjøre enkle ting ødela litt for interessen der. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 19. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2011 Noen som har prøvd å kompilere Arduino IDE software'n selv? http://code.google.com/p/arduino/wiki/BuildingArduino Har planer om å prøve å legge til noe stasj, men først så må jeg jo ha noe som bygger korrekt. Build returnerer OK, og når jeg kjører arduino.exe så får jeg splash screen, men etter det dør den, og jeg får ikke noe GUI opp. Har heller ikke funnet ut hvor jeg kan få mer debug info fra krasjen, så litt stuck akkurat nå. Forslag? Lenke til kommentar
haavardgj Skrevet 19. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2011 er det noen som har vært borti Dali (Digitally Addressable Lighting Interface) mot arduino? har noen dimmemoduler som går på dali-bus, men sliter med å finne relevant info... har litt lyst å lage et arduino-basert lysstyringssystem =) har både potmeter som går i elko's rammer, og dali lysdimmer.. så jeg trenger noe som kan stå imellom arduinoen og dali-busen Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 19. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2011 Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før nå? Skal henge meg med her og kikke Noen som vet en plass man kan lære å kode disse? Noe ala "for dummies" ? Lenke til kommentar
haavardgj Skrevet 19. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2011 @puke nukem, hvis du går inn på www.arduino.cc så finner du mye. der har du "reference" for arduino. evt har du http://tronixstuff.wordpress.com/ - som er en god side, med enkle oppgaver som du kan løse selv =) Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2011 er det noen som har vært borti Dali (Digitally Addressable Lighting Interface) mot arduino? har noen dimmemoduler som går på dali-bus, men sliter med å finne relevant info... har litt lyst å lage et arduino-basert lysstyringssystem =) har både potmeter som går i elko's rammer, og dali lysdimmer.. så jeg trenger noe som kan stå imellom arduinoen og dali-busen Det står bittelitt om protokollen på Wikipedia Digital Addressable Lighting Interface. I den PDF'en som det er linket til nederst står det mer. Protokollen bruker høye spenningsnivåer sett i forhold til det som er vanlig på Arduino ("1" = 9.5 V til 22.5 V). På websidene til DALI sto det ikke så mye. De vil nok helst at du kjøper alt hos dem. Lenke til kommentar
haavardgj Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Da var en Arduino Mega bestilt =) fant ut at duemilinove'n ikke hadde nok inn og utganger, så da ble det handlet fra statene =D BTW: hvis du skal kjøpe arduino, så bør du sjekke priser litt rundt, Electrokit.se hadde megaen til litt over 600,- (!) mens på sparkfun (over dammen) kostet den ikke mer enn ca 300... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Da var en Arduino Mega bestilt =) fant ut at duemilinove'n ikke hadde nok inn og utganger, så da ble det handlet fra statene =D BTW: hvis du skal kjøpe arduino, så bør du sjekke priser litt rundt, Electrokit.se hadde megaen til litt over 600,- (!) mens på sparkfun (over dammen) kostet den ikke mer enn ca 300... Er ingen hemmelighet at det koster mindre over dammen. Det er frakta som er ille. Derfor er det lurt å handle en del når du først handler. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Frakta varierer veldig den også. Jeg skulle egentlig bestille fra makershed.com men frakta kom på 40 USD, så jeg sjekka adafruit.com, og der var den 15 USD Endret 23. mars 2011 av Meh. Lenke til kommentar
storken Skrevet 24. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2011 Nybegynnerspørsmål. Kan man definere hvilken spenning en av I/O portene blir høy/lav på? Eks; Over 2,9V: høy, Under 2,9V: lav. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 24. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2011 Hvis du bruker en analog inngang så ser jeg ikke noe problem med at det skal gå Lenke til kommentar
haavardgj Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 @Mr.A: Frakta var på 50 kr fra statene... (omregnet kurs) så jeg tror ikke det var så ille... kan hende dollaren er lav nå... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 26. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Nybegynnerspørsmål. Kan man definere hvilken spenning en av I/O portene blir høy/lav på? Eks; Over 2,9V: høy, Under 2,9V: lav. Med analoginngangene ja, men ikke de digitale inngangene, men eksempelet ditt virker ikke helt gjennomtenkt. Man burde nokk legge inn en hysterese med et greit bånd for å unngå "støy/prell" ved switchingen. Se f.eks på Schmitt trigger for å se hvilke problemer en slik løsning uten hysterese byr på og hvordan det løses med hysterese i en Schmitt trigger: http://en.wikipedia.org/wiki/Schmitt_trigger Endret 26. mars 2011 av flesvik Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2011 I går kom endelig det nye leketøyet i posten! Jeg har testet ut potmeter, LDR, LED, RTC, og litt processing, men har enda ikke funnet den perfekte guiden til joysticken jeg har, eller til hvordan jeg skal lage VU-meter. Jeg finner det sikkert ut etter hvert, men har dere noen forslag til hvor jeg kan finne dette? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2011 VU meter: http://lmgtfy.com/?q=arduino+vu+meter Joystick: http://lmgtfy.com/?q=arduino+joystick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå