Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den lille Arduino-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bestilte arduino og litt div ifra rs-components på tirsdag, har ikke hørt fra de enda, og når jeg trykker på sporing, kommer det ingenting opp.

Når jeg fylte ut det skjemaet, skrev jeg at jeg ikke tilhørte noe firma der man skal skrive inn firma og firma nummer, har jeg gjort noe galt? :p

Edit: ser ut som de ikke selger til private foretak, ny bestilling da :/

Endret av mr-taco
Lenke til kommentar

Bestilte arduino og litt div ifra rs-components på tirsdag, har ikke hørt fra de enda, og når jeg trykker på sporing, kommer det ingenting opp.

Når jeg fylte ut det skjemaet, skrev jeg at jeg ikke tilhørte noe firma der man skal skrive inn firma og firma nummer, har jeg gjort noe galt? :p

Edit: ser ut som de ikke selger til private foretak, ny bestilling da :/

Sitter i samme situasjon og skulle til å bestille, men lurte da på det med firma. Hørte du noensinde fra de?

Rimelig kjipt at der ikke ser ut til å være noen norsk butikk for disse kule tingene...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lenge siden det har vært aktivitet her. Har akkurat hentet opp Arduinoen min igjen, og tenkte jeg skulle prøve på nytt å lære programering slik at jeg kan få liv i planene mine.

Det første jeg hadde tenkt til å lage er en RFID dør lås, men det er mulig jeg må sikte lavere da jeg ikke kan noe programering.

Noen andre som har noe artig på lur ?

Lenke til kommentar

Remind me.. Hva er planene dine?

Jeg holder på å utvikle en webserver(check!), som skal styre div utstyr(check!), og som har bildene lagret på eeprom(check!).

Er klar med det meste, nå jobber jeg med css for å kunne bruke kun 1 bilde til alle ikoner og bakgrunn..

Hadde vært artig hvis folk her i forumet hadde kommet hit for å rapportere framgang, samt for å få råd og hjelp! Noe ala forumet på arduino.cc

Lenke til kommentar

Var veldig ivrig med Arduinoen, så jeg har prøvd å lage det meste jeg har deler til. Nå skal jeg prøve å holde meg til ne prosjekt av gangen, og virkelig prøve å gjennomføre.

Har hørt med TWFA om vi kan få en egen elektronikk worklogg så vi slipper å trenge oss inn i data folket sitt worklogg område.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ok, er det da en RFID-leser du skal prøve deg på?

Har du elektromekanisk lås som du kan styre med den?

kjør ivei, så poster du bare spm du måtte ha her i tråden,

må jo være greit siden det er Arduino relatert.. eller?

-Andreas

Det er en Parallax RFID leser. Har tenkt å bruke en servo for å styre låsen.

Tenker ikke bare på spørsmål, men også en generel worklogg der man legger ut en del bilder. Om det ikke kommer en egen underkategori for det så kommer jeg bare til å poste den i denne delen av forumet å lage en egen kommentartråd her også.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...