Gaute65 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Angående overklokking Jeg er helt novise på det med overklokking, har vært rundt på nettet og lest diverse guider. Vil bare sjekke at jeg har oppfattet ting rett og ting som jeg ikke har skjønt helt. Har bestilt meg EPOX 8rda+, 2500xp og 512mb twinmos(winbond) pc3200 1. Det er viktig å ha FSB høyest mulig. Det vil si at det er bedre å ha en fsb på 240 og multipler på 10, enn å ha fsb på 100 og multipler på 24. 2. Det er best å ha minnet synkront med fsb, den såkalte vippe teorien. 3. Kan du låse PCI/AGP/FSB divideren, så må du gjøre det. Men det er en ting jeg ikke har fått med meg. Er det best å låse den på 66/33 eller er det bedre å låse den høyest mulig? På epoxen går det visst ant å stille helt opptil 100/50 og ned til 50/25 4. Hva er fsb/ram divideren? Er det der en stiller synkront/ asynkront? 5. Som dere ser av oppsettet mitt, så har jeg en start FSB på 166, mens minnet starter på 200mhz. På hvilket fsb nivå må jeg øke vdimm? Håper at jeg har oppfattet det med overklokking rett. På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 1. Det er viktig å ha FSB høyest mulig. Det vil si at det er bedre å ha en fsb på 240 og multipler på 10, enn å ha fsb på 100 og multipler på 24.Stemmer.2. Det er best å ha minnet synkront med fsb, den såkalte vippe teorien.Ja.3. Kan du låse PCI/AGP/FSB divideren, så må du gjøre det. Men det er en ting jeg ikke har fått med meg. Er det best å låse den på 66/33 eller er det bedre å låse den høyest mulig? På epoxen går det visst ant å stille helt opptil 100/50 og ned til 50/2566/33.4. Hva er fsb/ram divideren? Er det der en stiller synkront/ asynkront?Ja. FSB/RAM-divideren er en brøk som bestemmer forholdet mellom hastigheten på FSB/RAM.5. Som dere ser av oppsettet mitt, så har jeg en start FSB på 166, mens minnet starter på 200mhz. På hvilket fsb nivå må jeg øke vdimm?Når minnet gjør sånn at systemet ikke lenger er stabilt. Samme gjelder for CPU, da må du skru opp vcore. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Ville heller ha kjøpt 8rda3+. Har det selv og er glimrende fornøyd. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Det gir mye for pengene. Har enda ikke funnet noe å utsette på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå