Prezept Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) God kveld Er 17 og er 18 i oktober. Har svart på del 1 og venter på svar på om jeg kommer på sesjon, men må forberede meg litt. Er glad i hunder og kunne tenkt meg å tjenestegjøre som Hundefører? Panserbataljonen er også interessant, men så er det sånn at jeg er liten og svak. 170 cm? 55 kg ca. Ser ganske ung ut, og har hørt det er litt (mye?) mobbing i forsvaret. Så det "store" gutta tar vel ting som Panser, så kanskje jeg skal holde meg unna der? Hvordan er kravene til fysisk styrke til hundefører? Noen som har erfaringer? Jeg er ikke SVAK, men den sterkeste er jeg heller ikke. Hadde ikke vært gøy å blitt hatet av resten i Panser fordi jeg hadde slitet litt med de fysiske øvelsene, selv om jeg er ganske motivert og har lyst til å gjennomføre FGTJ. Endret 6. april 2010 av Prezept Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Kan ta en kikk på denne om du synes det høres interessant ut med hunder: http://www.mil.no/luft/start/karriere/verneplikt/forceprotection/article.jhtml?articleID=142723 Tviler på at det kun er de "store gutta" som søker seg inn i PBN. Du har uansett god til til eventuelt innrykk, så du har en del tid til å trene deg opp til de fysiske øvelsene. Lettere å ta mange pushups om du er 170 enn 195 Endret 6. april 2010 av Awkins Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Vet ikke hvor du har hørt at det er mobbing i forsvaret, noe er det sikkert, det kommer man ikke unna, men jeg tro ikke du trenger å gå å være redd for å bli mobbet. I min erfaring er det veldig lite mobbing, mindre enn ved for eks skoler. Selv om man kanskje ikke er den største gutten så burde ikke det holde noen tilbake fra å søke Panser eller noen andre tjenester. Søk på akkurat hva du vil! Etter det jeg vet så er det ganske vanskelig å bli hundefører, er vel en ganske populær stilling med mye konkurranse om plassene (kan godt hende jeg tar feil). Hvis du er veldig bekymret for at du er svak, så kan jo styrketrening anbefales, men man må ikke være ekstremt sterk og stor for å gjennomføre tjeneste i de aller fleste avdelingene.. man blir vel kanskje ikke satt til MG-1er, men ellers spiller det liten rolle om du ikke akkurat er supermann. Endret 6. april 2010 av Scarymovies Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Uansett hvordan høyde eller vekt man har burde man ikke nøle med å søke seg dit man vil fordi man er redd for å bli mobbet. Panserbataljonen er en ganske stor avdeling med mange forskjellige mennesker og personligheter. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg med mine 179cm og 65kg er ikke akkuratt store karen, men har kommet inn i Panserbataljonen etter eget ønske og gleder meg stort! Tror ikke du skal bekymre deg for dette, men det er uansett lurt å trene jevnlig frem mot tjenesten. På den måten blir ikke overgangen så stor, mindre sjanse for belastningskader osv. Er du godt trent på forhånd blir det på en måtte litt "lettere" vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Tror ikke du skal bekymre deg for dette, men det er uansett lurt å trene jevnlig frem mot tjenesten. På den måten blir ikke overgangen så stor, mindre sjanse for belastningskader osv. Er du godt trent på forhånd blir det på en måtte litt "lettere" vil jeg tro.. Der har du helt rett. Det er akkurat sånn det er. Hvis du er godt trent ved innrykk, vil du bruke mindre krefter på å holde følge fysisk, og dermed bli mindre stressa psykisk, mindre irritabel og ha høyere konsentrasjonsevne. Pluss at det alltids er en fordel å ha gode resultater på fysiske tester. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Vi har mange forskjellige folk på troppen våres. Både store folk og små folk. Men mobbing utgår. Jeg er lagfører på laget mitt, og hadde jeg sett noe mobbing innenfor laget, så ville ikke det vært akseptabelt. Er man idiot i hodet, så blir det ofte baksnakking og sånn. Men mobbing pga utseende og kroppsform utgår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå