0usty Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hele grunnskolen skal jo være gratis, det er jo derfor det ikke er obligatorisk å bli med på turer eller utflukter skolen arrangerer som koster penger. Da er det kun obligatorsik hvis skolen dekker alle utgiftene. Er det noen som vet om det samme gjelder på videregående skole? Grunnen til at jeg lurer er fordi lærerne jeg har legger opp til utrolig mange turer hvor vi må betale reise og inngang selv. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Du kan si nei, og vil mest sannsynlig bli sittende på skolen dagen etter i 8 timer og gjøre skoleoppgaver når de andre er på tur. Lenke til kommentar
0usty Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Du kan si nei, og vil mest sannsynlig bli sittende på skolen dagen etter i 8 timer og gjøre skoleoppgaver når de andre er på tur. Nei, vi får bare fravær. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du kan si nei, og vil mest sannsynlig bli sittende på skolen dagen etter i 8 timer og gjøre skoleoppgaver når de andre er på tur. Nei, vi får bare fravær. Det har de ikke lov til. Er som regel alltid et alternativt opplegg på skolen. Lenke til kommentar
Eby91 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Slik jeg har forstått det har ikke videregående noen rett til å kreve betaling, og heller ikke gjøre turer ''frivillige'' med tanke på press det kan påføre enkeltpersoner. Du skal i alle fall ikke ha fravær for dette, men uansett er det ikke lov å kreve penger for turer arrangert av skolen. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article2140058.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå