Gå til innhold

Corsair vs. twinmos

eivtorg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Corsair er en av de beste rambrikkeprodusentene, mende koster en god del mer enn f.eks TwinMOS sin.....

Skal du ha en billig og god pc uten å legge formye penger i den er twinMOS et bra valg.....jeg valgte Corsair forde jeg skulle rett og slett ha hardcore pc denne gangen, men ellers er det ikke de altfor store forskjellene mellom de 2 brikkeprodusentene :wink:

Lenke til kommentar
Bruker ikke corsair xms winbond chipper?

Jepp, og de er ike akkurat billige.

Tja, de er ikke så dyre. Du får kjøpt Twinmos med Winbond brikker :). Jeg har slike selv og de går glatt til 240MHZ :D. Benchmark til besvær? Twinmos PC3200 m/Winbond Hvorfor kjøpe Corsair XMS når Twinmos har akkurat samme chips? Man får jo med en jalla kjøleplate som ikke fungerer skikkelig engang :).

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200

1269,- på komplett.no

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

860,- på komplett.no

Jeg satset på og få ett par gode 512MBs brikker når jeg kjøpte, og det gjorde jeg jammen :). Jeg vet det er mange som argumenterer med at Corsair er testet for ypperste kvalitet :D, men jeg tror ikke at Winbond modulene varierer så mye i kvalitet at jeg gir nesten 400kr ekstra for Corsair. Eventuelt kan du kjøpe slike fancy varmesprede på microplex.no for en hundrings, og disse er mye bedre enn den bølgeblekken man finner på Corsair :yes:

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at alle RAM chips er av like god kvalitet. Noen winbond chips er dårligere enn andre winbond chips. Dette er på akkurat samme måte som CPUer. De kan være helt likt produsert, men yte forskjellig pga forskjellig waferkvalitet etc.

Siden kvaliteten svinger så gjelder det å være først i køen for å velge de aller beste chipsene. Så derfor kan du si at Corsair velger først og så må de andre produsentene krangle om resten ;)

Hvorvidt Corsair brikker er verd pengene er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Snakket litt med komplett om den saken og de sa at Corsair uten tvil var de beste brikkene, de sa at årsaken til at TwinMos m/winbond var billigere var at dette var egentlig brikker med chips som ikke nådde opp kvalitetsmessig til bruk i feks Corsair derfor kunne du også oppleve ganske store svigninger i kvalitet på TwinMos. Går utfra at de vet hva de snakker om da de selger begge.

Lenke til kommentar

Ja, den er en av de beste rambrikkeprodusentene, men den beste er Crucial. De fleste merker kjøper sine chips fra dem. Corseir er en av dem, gjør de litt penere, dyrere og take your money!

A lot of memory companies claim to be memory manufacturers even though they're just memory module assemblers. By putting two pre-manufactured memory parts together to build a memory module, they feel they've manufactured memory.

Truth is, there is only one company in America that actually manufactures the DRAM chips, the memory printed circuit board, and then assembles them into memory modules — Micron and its memory upgrade division, Crucial Technology.

Memory modules are made of two pieces — the DRAM semiconductor chips that store data and the printed circuit board (PCB) connecting the chips to the rest of the computer. There are only a handful of semiconductor manufacturers with the engineering expertise to make DRAM chips. They include Micron, Samsung, Hitachi, and Hyundai.

Micron has over 2,000 engineers and a 1.8 million-square-foot manufacturing facility with state-of-the-art clean rooms, memory testers, and exacting quality control. Crucial memory is recognized worldwide for its power and performance. Our memory is used by Apple, Gateway, HP, IBM, Micronpc and more — for good reason. Crucial offers over 95,000 upgrades for more than 19,000 different computers, notebooks, servers and printers. And we guarantee that the high-quality memory you buy is 100% compatible with your system or your money back.

Les mer på www.crucial.com

Lenke til kommentar
Snekker'n: Okei, sikkert noen brikker som ikke er så gode. Men jeg kjører iallefall mine på 240MHz (480ddr) på 2-2-3-3 timinger. 2,85 i vdimm da, men likevei.

Og for tusende gang: Det heter winBOND, ikke winBOUND

Ja,det var vel det jeg prøvde å si, at TwinMos brikkene kan variere veldig i kvalitet.

Lenke til kommentar

Altså, vet ikke om alle har lagt merke til at det som er på tilbud heter Corsair Value, og det folk spør om er hva har det å si at corsair kaller det value, er det mye dårligere enn, øh, ikke value?

Er forskjellen liksom en vanlig Subaru og bilen til Petter Solberg?

Det nytter ikke bare å bable om at Corsair er best uansett, vær så snill å svar på spørsmålene som blir stilt. :yes:

Lenke til kommentar
Altså, vet ikke om alle har lagt merke til at det som er på tilbud heter Corsair Value, og det folk spør om er hva har det å si at corsair kaller det value, er det mye dårligere enn, øh, ikke value?

Det nytter ikke bare å bable om at Corsair er best uansett, vær så snill å svar på spørsmålene som blir stilt.  :yes:

Corsair value tror jeg neppe er bedre enn Twinmos m/winbond. Hva er da vitsen med at Corsair lager XMS serien?

Lenke til kommentar

Det nytter ikke bare å bable om at Corsair er best uansett, vær så snill å svar på spørsmålene som blir stilt.  :yes:

Corsair value tror jeg neppe er bedre enn Twinmos m/winbond. Hva er da vitsen med at Corsair lager XMS serien?

Ettersom jeg har oppfattet det er value brikkene xms brikker som ikke helt har klart kravene for å bli godkjent som xms.

Lenke til kommentar

Nå benytter jeg sjansen :lol:

DET ER IKKE LOV MED BILDE I SIGNATUR!!!!

SE RETNINGSLINJENE!!!!

Lenke til kommentar

Oi, visst faen har du rett. :oops:

Edit: Haha, sensur av stygge ord faktisk, moro. :lol: Trodde jeg hadde tidenes typo et øyeblikk.

Har bestilt meg 2 512 Corsair Value 3200 fra komplett.no forresten, så får vi se hva de duger til.

Lenke til kommentar
Oi, visst kjøss har du rett.  :oops:  

Edit: Haha, sensur av stygge ord faktisk, moro.  :lol: Trodde jeg hadde tidenes typo et øyeblikk.

Har bestilt meg 2 512 Corsair Value 3200 fra komplett.no forresten, så får vi se hva de duger til.

Lykke til. Kom med resultater når de er testet er du grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...