Olemannen88 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Har nettop kjøpt å byttet ut minnet mitt idag. Gikk over fra to 512 MB og en 1 GB brikke , til to på 2 GB hver. Begge disse er da DDR2. Installasjonen og alt gikk plettfritt, ingen problemer i windows. Men når jeg begynte å spille spill, så kræsjer grafikkdriveren og spillet. Enten det eller så blir grafikken helt vrengt. Noen som vet noen løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Inkompatibelt minne kanskje. Du sier ingeting om det er stasjonær,laptop etc. Litt mer info hadde vært snasent. Lenke til kommentar
Olemannen88 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Er en stasjonær ja. Dell Dimension E520. Hovedkortet er en Intel 0WG864. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Og minnet du har satt inn, er det kjøpt via Dell, eller er det "uorginalt"? Lenke til kommentar
Olemannen88 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Er uorginalt ja, OCZ Gold GX XTC tror jeg de heter. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Sjekk minneprodusentens kompabilitetsliste om hovedkortet ligger på lista til minnet du kjøpte. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Er uorginalt ja, OCZ Gold GX XTC tror jeg de heter. Sjekk anbefalt spenning på brikkene. Tipper du må øke spenningen for at de skal bli stabile. Kjør også en memtest på brikkene hver for seg. Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 OS? XP har et problem til å se mer enn 4GB totalt system minne. Skjermkortet minne legger til at også. Spillene ser ikke nok minne på kort da. Vista og Win7 er OK. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du bør også sørge for å teste minnet via en memtest86, la det stå på i 8 timer og sjekk innimellom at du ikke får noen feil. Du bør også passe på at du ikke blander gammelt og nytt minne, at du har gitt minnet nok volt i bios og at det ikke er for raske timing på disse. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du har nok kjøpt feil minne til pc'en! Hvis du ser i manualen din, så står det: 533-MHz og 667-MHz dobbel DDR2 ubufret SDRAM (PC2-4300 eller PC2-5300 brikker), 256 MB, 512 MB eller 1 GB ikke-ECC-minne (ikke 2GB brikker) Crucial® minnevelger Prisguide! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå