Gå til innhold

BK Tjuke


Anbefalte innlegg

Var en tur å ryddet utenfor huset da jeg kom over disse.

Bildene er tatt i kveld når det begynte å bli litt mørkt, med Canon 7D, f5,6 1/60 400 iso med blits stilt ned 2 1/3

Må jeg ut igjen å ta et par nye med et litt mindre blender, eller er det greit at de er litt uskarpe innerst i foldene?

Jeg syntes fargene ble fine (på min ukalibrerte skjerm iallefall)

post-212447-1270581554,0743_thumb.jpg

post-212447-1270581574,9573_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Det er en del som har sett på disse bildene, men ikke kommentert. Det pleier som regel å si seg selv om hva folk mener da. Men uansett synes jeg folk som poster bilder her, fortjener å få en tilbakemelding.

Det er et morsomt motiv, slik sånne soppvekster pleier å være. De tar seg betraktelig bedre ut som macromotiver. Så gjerne en mindre blender og ikke nødvendigvis prøv å få med hele saken. Selv deler kan fortelle om helheten av et motiv, altså tettere. Blitzen skaper litt unødvendig skarpt lys og skygger, så gjerne still den rett opp for å få treet til å reflektere lyset nedover, eventuelt bruk en [jernteppe]plastdeksel som fordeler lyset og gjør det enda softere[/jernteppe] på motivet.

Av de to du postet, så synes jeg at det var alt.1 som fremhevet seg best.

 

=)

Lenke til kommentar

Takker for svar, etter mangelen på kommentarer antok jeg nok at dette ikke vekket noen interesse. Ser ditt innspill med å komme tettere på motivet, litt begrensinger er det der da jeg ikke har noe ordentlig makro objektiv, men har anskaffet meg noen makro filter som må prøves ut etterhvert.

Bare å prøve igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...