Thor_A Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Var en tur å ryddet utenfor huset da jeg kom over disse. Bildene er tatt i kveld når det begynte å bli litt mørkt, med Canon 7D, f5,6 1/60 400 iso med blits stilt ned 2 1/3 Må jeg ut igjen å ta et par nye med et litt mindre blender, eller er det greit at de er litt uskarpe innerst i foldene? Jeg syntes fargene ble fine (på min ukalibrerte skjerm iallefall) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er en del som har sett på disse bildene, men ikke kommentert. Det pleier som regel å si seg selv om hva folk mener da. Men uansett synes jeg folk som poster bilder her, fortjener å få en tilbakemelding. Det er et morsomt motiv, slik sånne soppvekster pleier å være. De tar seg betraktelig bedre ut som macromotiver. Så gjerne en mindre blender og ikke nødvendigvis prøv å få med hele saken. Selv deler kan fortelle om helheten av et motiv, altså tettere. Blitzen skaper litt unødvendig skarpt lys og skygger, så gjerne still den rett opp for å få treet til å reflektere lyset nedover, eventuelt bruk en [jernteppe]plastdeksel som fordeler lyset og gjør det enda softere[/jernteppe] på motivet. Av de to du postet, så synes jeg at det var alt.1 som fremhevet seg best. =) Lenke til kommentar
Thor_A Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Takker for svar, etter mangelen på kommentarer antok jeg nok at dette ikke vekket noen interesse. Ser ditt innspill med å komme tettere på motivet, litt begrensinger er det der da jeg ikke har noe ordentlig makro objektiv, men har anskaffet meg noen makro filter som må prøves ut etterhvert. Bare å prøve igjen. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Man må ikke ha et makroobjektiv for å få til fine makrobilder, så prøv deg fram med det du har. Det er veldig tilfredsstillende å få til bra bilder med begrenset utstyr. Lenke til kommentar
Thor_A Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Her er et par bilder som er tatt noe nærmere, Bildet er tatt med +4 close-up filter. Er litt usikker på komposisjonen, er glad for innspill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Selv synes jeg at det straks ble mye mer interessant å se på. Absolutt i riktig retning dette. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå