Gå til innhold

Hvilke RAM til overklokking? Beste produsent/flash brikker?

AdNauseam

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer egentlig på hvilke RAM moduler eller hvilke produsenter som egner seg godt til overklokking. Skal bygge litt forskjellige systemer fremover, og vil i tillegg ha litt kunnskap om akkuratt dette.

Pålitelighet, stabilitet og kvalitet er jo også viktig. Kan godt nevne noe om dette hvis du vet noe om forskjellen på RAM når det gjelder dette.

Har hørt at Geil skal være godt til overklokking.

Micron baserte RAM skal være gode til overklokking har jeg lest, etter en del "Googling". Kan noen bekrefte dette?

OCZ er vel ikke Micron basert? Mange av deres RAM moduler har jo syke kjøleribber. Skulle trodd de lagde dem med tanke for overklokking. Er de det?

Noen som vet om en liste over hvilke produsenter som bruker de forskjellige flash brikkene foresten? F.eks. Crucial bruker Micron flash brikker, Kingston bruker etc...

Det er samme om det er DDR2 eller DDR3. Samme hvilken frekvens og forsinkelser også. Skiller disse forskjellige egenskapene modulene fra hverandre når det gjelder overklokking? Er DDR3 bedre enn DDR2 på det? DDR3 er jo kaldere, kjører på lavere spenninger. Skulle trodd dette hadde noe å si.

(Skal ha DDR2 minne også, så ikke glem DDR2).

På forhånd, takk for svar! :D

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg. :p Jeg skal ha DDR2 sett til Intel P45 arkitekturen på et Asus P5Q Deluxe kort, og et sett for Zotac IONITX A-E.

Det jeg lurer på er kvaliteten på RAM'ene, hvilke som egner seg til overklokking, hvilke som er de mest stabile og de som ikke er.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...