Gå til innhold

Tera Online tråden

Anbefalte innlegg

Selve grafikken kan man vel ikke klage så mye på..? Syntes det er noe av det bedre vi har nå. Hvilke andre spill i MMO sjangeren har bedre egentlig?

Enig, på maks så ser det nydelig ut og designet er topp med masse spennende og eventyr aktige omgivelser. Hvor det feiler for min del er at det føles så tungvint og gammeldags ut, vet ikke hvor mange quests jeg har gjort under beta tiden men jeg husker knapt en enste en. Og for meg så holder det ikke idag, jeg vil bli sugd inn i verdenen og ikke lese en bok...for da finnes det helt ærlig bøker jeg kan lese som er langt mer spennende en dette spillet :p

Ang gameplay så synes jeg Age of Conan gjør den biten mye bedre med tanke på action basert kamper, men det nok noe for mange i Tera Online. Men i det store bildet og med dem nye mmo spillene i horisonten så vil det nok bli en liten nisje i mmo markedet dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... kommer nok til å spille mer i løpet av helgen, men tviler på at jeg kommer til å kjøpe det med det første. Kompasset og kartet er for tungvint å bruke, så det kan være vanskelig å vite hvor man skal dra for å få quester. Jeg sliter med å finne en rase jeg liker, og strengt tatt gjør det jo fint lite nytt. Det er bare samme greien om igjen for n'te gang. Men kanskje det bare er jeg som begynner å bli lei hele MMORPG-sjangeren. Det måtte vel skje før eller senere. :(

Fått med deg at du kan trykke på mob navn i questet så popper de opp på kartet? Synest kartet er ekstremt lett å bruke i tillegg til at jeg kan tracke hva jeg vil til enhver tid.

Lenke til kommentar

Takk, skal prøve det. Men det bringer oss videre til et annet problem: Det er jo null tutorials her som er noe som helst av nytte. Jeg får "Press button to attack" femti ganger på rad i tutorialen, men hvordan man healer er det ingen som sier. Resultatet er at jeg døde seks ganger i tutorialen som Warrior. Ja, det er flaut. :p Som Slayer døde jeg kun én gang, og det var første gang jeg prøvde spillet. Likte for øvrig at vi kan starte rett på Isle of Dawn når vi starter en ny karakter.

Btw er det bare en faction i Tera?

Lenke til kommentar

Men "gå dit, drept den, lever inn, gå tilbake og drep samme monstre om igjen"?

Ja. Dette er grunnen til at jeg tviler på at spillet kommer til å bli en stor suksess. Det er også lite variasjon av utseende til rustning og våpen.

Dette er det mye mer av på høyere levels (som i mange andre spill)

Too little too late. De laveste til middels levels har en kritisk effekt på hva spilleres syntes om spillet som en helhet. Med andre ord så holder det ikke med mye variasjon i høyere levels når ingen gidder å spille så langt. Som mange andre her konstaterer: Spillet sliter med lite variasjon.

Selve grafikken kan man vel ikke klage så mye på..? Syntes det er noe av det bedre vi har nå. Hvilke andre spill i MMO sjangeren har bedre egentlig?

Enig, på maks så ser det nydelig ut og designet er topp med masse spennende og eventyr aktige omgivelser. Hvor det feiler for min del er at det føles så tungvint og gammeldags ut, vet ikke hvor mange quests jeg har gjort under beta tiden men jeg husker knapt en enste en. Og for meg så holder det ikke idag, jeg vil bli sugd inn i verdenen og ikke lese en bok...for da finnes det helt ærlig bøker jeg kan lese som er langt mer spennende en dette spillet :p

Ang gameplay så synes jeg Age of Conan gjør den biten mye bedre med tanke på action basert kamper, men det nok noe for mange i Tera Online. Men i det store bildet og med dem nye mmo spillene i horisonten så vil det nok bli en liten nisje i mmo markedet dessverre.

Grafikken er middelmådig hvorav den så langt bedre ut i traileren. Et annet problem er også spillmekanikken. Med lite variasjon og balansering så blir det fort kjedelig etter min mening.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Tera imponerte meg stort, første inntrykket er veldig bra, kontra diablo 3 sitt meh inntrykk - man har jo ingen valgmuligheter med characteren. Men kanskje det kommer lenger uti? Men jeg frykter combaten til tera blir fort kjedelig? Folk er forskjellige, men jeg synes det er helt uforståelig at man kan si combaten er kjedelig, den er jo 100 ganger mer engasjerende enn vi er vant til. At det kan bli litt mye og irriterene kan jeg forstå. Men er man vant til noe så er det kanskje litt vanskelig å like noe nytt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Liker Tera eg. Forstår ikkje kvifor folk klager over combat osv når det er eit av dei få mmoa der ute utan statisk combat. Håper for guds skyld at dette blir standarden. Ingen fleire statiske mmo ala gw, gw2 (semi dynamisk), rift og wow :l

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med combat er at musepekeren blir låst til sikte. Spillet tillater ikke at man er en såkalt klikker og for en som meg som strever med å memorisere alle skills osv så liker jeg å ha muligheten til å holde musepekeren over skills for å se hva de gjør inntil jeg klarer å memorisere alle.

Men for all del, jeg tror spillet vil gjøre det bra. Spesielt pga. det er et frisk pust i en grå MMO-verden.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med combat er at musepekeren blir låst til sikte. Spillet tillater ikke at man er en såkalt klikker og for en som meg som strever med å memorisere alle skills osv så liker jeg å ha muligheten til å holde musepekeren over skills for å se hva de gjør inntil jeg klarer å memorisere alle.

Mye av skillsene slipper du å putte i actino bars, da de forekommer i "comboer" du utfører ved første angrep.

F.eks som slayer, etter fire vanlige left click angrep, så får du muligheten til en overhead strike, og så får du muligheten til et spark som kaster deg bakover. Det er to angrep som du ikke trenger på action barene dine.

Lenke til kommentar

Tera imponerte ikke meg. Combat er rett og slett kjedelig og jeg misliker å ikke ha kontroll over musepekeren.

Må nesten bli sånn når det er et action MMO hvor du må sikte med dine skills.. Du trykker bare ESC så går siktet bort, og du kan bruke den til å se på skills, klikke på NPCs etc. Jeg er glad for at vi endelig for noe mer spenstig (krever litt skill i alle fall), enn bare de standard klick & forget skills fra RIFT/wow etc.

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Liker Tera eg. Forstår ikkje kvifor folk klager over combat osv når det er eit av dei få mmoa der ute utan statisk combat. Håper for guds skyld at dette blir standarden. Ingen fleire statiske mmo ala gw, gw2 (semi dynamisk), rift og wow :l

Jeg prøvde Archer og Sorc, og i begge tilfellene sto jeg i ro og holdt inne den venstreknappen i hele kampen. Det blir ikke mer statisk enn det. Som Slayer hentet jeg fire av de store fiendene i starten (de trærne eller hva det var) og sloss mot alle på en gang, men selv det ble kjedelig. Jeg bare holdt inne knappen litt for å denge dem, så trykket fremover-tasten og den høyre musknappen for å rulle forbi hele gjengen når de slo meg. Deretter snudde jeg meg rundt og holdt inne venstreknappen på musen for å angripe. Gjenta til alle er døde.

Og hva med det der at fiendene fullføre en kombo de har startet på? De hjortene stamper i bakken, før de hopper fremover og slår gjentatte ganger med hornene hver eneste gang - selv om du har flyttet deg unna når de stamper i bakken, så de denger løs i løse luften og du står og slår dem bakfra. Dette skjer hele tiden, og jeg mistenker at det ikke er fordi det er en beta siden det skjer med alle fiendene jeg har møtt...

Til forskjell har DC Universe Online nesten identiske kampsystem, men den største forskjellen er at det faktisk er morsomt, og fiendene kan sloss tilbake.

Mye av skillsene slipper du å putte i actino bars, da de forekommer i "comboer" du utfører ved første angrep.

F.eks som slayer, etter fire vanlige left click angrep, så får du muligheten til en overhead strike, og så får du muligheten til et spark som kaster deg bakover. Det er to angrep som du ikke trenger på action barene dine.

Andre skills krever actionbar. Slayer kan for eksempel kaste seg fremover og angripe (skill 1), deretter slå oppover (skill 2).

Lenke til kommentar

@Vikingkylling: Eg har dengt fienda i bakken når dei lada opp til spesial angrep eller når dei er i ein kombo men veit ikkje om det er random eller basert på stats (22 lancer). Så det går an å interupte. Ang archer og sorc veit eg ingenting om utanom at mystic er ganske likt, men eg må være ganske nær for å treffe med 4 av spellsa mine. Det er digg å vite at hvis nokon slår på meg så kan eg bare gå til sida eller hoppe over fienden for å dodge i motsetning til at eg er 5m i fra fienden og den treff meg uansett.

Tera blir eit spel eg kjem til å spele fram til Soul and blade kjem ut. Der ser det ut som du kan parrye om timinga er perf, ta tak i fienden og kaste han i lufta eller i bakken, Kaste fienda på andre fienda og ta tak i fienden mens han ligg i bakken og denge laus.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Slayer fordi jeg må helt nært for å treffe, og dermed må dodge ganske mye. Å blokke eller interrupte fiender som ladder opp til spesialangrep og komboer er morsomt, men hva er vitsen? Bare gå til siden, så har du en "gratis" fiende helt til de er ferdige med hva det nå er de holder på med.

Lenke til kommentar

Om det er noen som er interessert i å joine en norsk guild til TERA, så er Kollektivet på utkikk etter flere folk :) Du kan lese mer om oss i vår tråd http://www.diskusjon...owtopic=1425268 og på vår nettside: http://www.kollektivet-guild.com/

Ser etter et guild som skal starte på PvE server selv, så på deres guild men dere skal jo spille på PvP server :/

Ikke noe å bekymre deg over. Vi skal passe på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...