N1ko Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei, idag skulle jeg installere Win7 på pcen, men når jeg booter på plata, blir jeg sittende fast på en loading bar, som ser slik ut: Jeg har WinXP på pcen fra før av, men jeg regner med at dette ikke skulle ha noe å si. Noen som vet hva som er galt? Kan det være det at pcen min ikke støtter Win7, den er rimelig gammel. Specs i signatur. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Er det en ekte Windows 7 DVD kjøpt i butikk, eller noe nedlastet greier? Det kan ha noe å si. Og er det 32bit eller 64bit versjonen du prøver å installere? Regner vel med at det er 64bit siden du har 4 GB med RAM. På en pc jeg installerte W7, tok det sykt lang tid mellom hvert sted i installasjonen. Installasjonen totalt sett tok vel minst dobbelt så lang tid som noen annen pc. Men etterpå så virket W7 raskt som bare det. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 - Det er ikke en Win7 DVD fra butikk. Jeg lasta det ned, og brente det på en DVD, men jeg har lisens. -Det er 64 bit versjonen. Burde jeg bare prøve å la den stå på den skjermen en god stund? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Om det er en piratkopi så kan feilen ligge der skjønner du. Ikke lett å si hva som er feil da. Om du har lisens, burde du jo ha en plate, eller fått mulighet til å laste ned .iso fil direkte fra Microsoft. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Hvor kan jeg laste ned en sånn iso fil? Greia er at pappa bare har sånn lapp med kode på han fikk av jobben. EDIT: Skal låne Win7 plata til en kompiss i morra, så da får jeg se om det er plata som er problemet. Endret 6. april 2010 av nikolai-n Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 UPDATE: Lånte nå Win7, RTM (hva er det) 64 bit ultimate edition plata til en kompiss, den gikk ikke ann å boote på, så jeg gikk i WinXp, og installerte den på en tom hardisk derfra, men etter første rebooten under installen ble jeg sittende fast på et slikt bilde: Har også lest at hvis man deaktiverer floppy drivene i BIOS skal hjelpe, men det hjalp ikke. Noen ideer? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Høres fortsatt ut som om du ikke har en original Windows 7 plate. En slik plate kan du fint starte opp fra BIOS. Tenker du har to valg her: 1. Enten greie å skaffe deg en skikkelig Windows 7 plate. 2. Prøve å skaffe deg en 32bit plate, bare for å se om det funker. Kan jo være at pcen din ikke er noe glad i 64bit, ett eller annet hardware relatert. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Ja, må få tak i en skikkelig plate. Han jeg lånte plata av sa den var ekte, men det ser veldig kopiert ut. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Om kameraten din f.eks har MSDN/MSDNAA eller Technet så vil ha kunne laste ned .iso filene, og brenne dem ut. Platen ser kopiert ut, men er faktisk ekte. Men alle disse .iso filene er oppstartbare, så får du ikke startet fra den platen, er det trolig ikke en helt lovlig plate han har gitt deg. Men lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå