Lasse94 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei, vet ikke om denne tråden skal stå i skolehjelp eller her så flytt den hvis den står feil greia er at jeg har planer om å skrive en tekst med temaet" skulle bare være morsom" så jeg lurer på om det går an å skrive om en person som kritiserer religionen islam for noesom ikke er normalt i norsk kultur, men så går dette litt for langt/familien tar seg nær og velger å æresdrepe denne personen eller noe sånt? tar GJERNE imot hjelp til å utfylle ideen, eller noe som ligner. tror dere at plottet funker.. jeg sliter veldig med å komme på noen bedre slutt, så den vil jeg gjerne få hjelp til Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Du kunne sikkert fått en god og morsom tekst ut av det emnet. Men hvis du skal bruke dette som en skoletekst, ville jeg vært mer forsiktig hvis jeg var deg. Du kan kanskje synes det blir en morsom tekst, men alle personer er forskjellige. Og hvis læreren din skal lese teksten, så vil han gi karakter utifra det han synes er bra og mindre bra. Prøv iallefall å være så nøytral som mulig når du skriver. Endret 6. april 2010 av Gayatri-mantra Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 ja, kan hende det, men hvis jeg skriver nøytralt så skal ikke dette være noe problem. har du noen god ide til slutten? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) En god ide: familien sier "vi bare kødda" og spanderer en is. En realistisk ide: fetteren til en av de fornærmede, som har sterke knytninger til kriminelle miljøer, blir satt til å ta livet av den som spøker. En gjeng på 5 følger etter spøkeren inn i en mørk bakgate og tar livet av ham med balltre og sprettkniv. Politiet klarer til slutt å løse saken og pågriper gjerningsmennene, men pga en teknikalitet blir de bare dømt for 3 års betinget fengsel. Dette medfører en rekke fakkeltog og presseoppslag før det dør stille hen i historien. Endret 6. april 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 hehe hørtes bra ut men hvordan kan den slutte? skjønte ikke helt det der med døde stille ut med historien Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Hva med å bare gjøre det veldig enkelt, med en spøk som gikk litt for langt? Det kreves jo ikke mye kreativitet for å dikte opp en fortelling der. Ideen du har er ikke dum, du kan lett spille på dette med æreskultur. Endret 6. april 2010 av Martin HaTh Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 En god ide: familien sier "vi bare kødda" og spanderer en is. En realistisk ide: fetteren til en av de fornærmede, som har sterke knytninger til kriminelle miljøer, blir satt til å ta livet av den som spøker. En gjeng på 5 følger etter spøkeren inn i en mørk bakgate og tar livet av ham med balltre og sprettkniv. Politiet klarer til slutt å løse saken og pågriper gjerningsmennene, men pga en teknikalitet blir de bare dømt for 3 års betinget fengsel. Dette medfører en rekke fakkeltog og presseoppslag før det dør stille hen i historien. Men de to andre fikk 15 og 16 år da...jeg regner med du snakker om Benjamin Hermansen? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Nei, faktisk ikke. Bortsett fra fakkeltoget, var med på det selv faktisk. Endret 6. april 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Ok, kanskje veldig sent, men uansett har ingen sett at vi har en hel tråd med nesten 1000 innlegg om akkurat dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1106461&st=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå