Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fra spøk til alvor - stilidé

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om denne tråden skal stå i skolehjelp eller her så flytt den hvis den står feil ;)

greia er at jeg har planer om å skrive en tekst med temaet" skulle bare være morsom"

så jeg lurer på om det går an å skrive om en person som kritiserer religionen islam for noesom ikke er normalt i norsk kultur, men så går dette litt for langt/familien tar seg nær og velger å æresdrepe denne personen eller noe sånt?

tar GJERNE imot hjelp til å utfylle ideen, eller noe som ligner.

tror dere at plottet funker..

jeg sliter veldig med å komme på noen bedre slutt, så den vil jeg gjerne få hjelp til :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne sikkert fått en god og morsom tekst ut av det emnet. Men hvis du skal bruke dette som en skoletekst, ville jeg vært mer forsiktig hvis jeg var deg. Du kan kanskje synes det blir en morsom tekst, men alle personer er forskjellige. Og hvis læreren din skal lese teksten, så vil han gi karakter utifra det han synes er bra og mindre bra. Prøv iallefall å være så nøytral som mulig når du skriver.

Endret av Gayatri-mantra
Lenke til kommentar

En god ide: familien sier "vi bare kødda" og spanderer en is.

En realistisk ide: fetteren til en av de fornærmede, som har sterke knytninger til kriminelle miljøer, blir satt til å ta livet av den som spøker. En gjeng på 5 følger etter spøkeren inn i en mørk bakgate og tar livet av ham med balltre og sprettkniv. Politiet klarer til slutt å løse saken og pågriper gjerningsmennene, men pga en teknikalitet blir de bare dømt for 3 års betinget fengsel. Dette medfører en rekke fakkeltog og presseoppslag før det dør stille hen i historien.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

En god ide: familien sier "vi bare kødda" og spanderer en is.

En realistisk ide: fetteren til en av de fornærmede, som har sterke knytninger til kriminelle miljøer, blir satt til å ta livet av den som spøker. En gjeng på 5 følger etter spøkeren inn i en mørk bakgate og tar livet av ham med balltre og sprettkniv. Politiet klarer til slutt å løse saken og pågriper gjerningsmennene, men pga en teknikalitet blir de bare dømt for 3 års betinget fengsel. Dette medfører en rekke fakkeltog og presseoppslag før det dør stille hen i historien.

Men de to andre fikk 15 og 16 år da...jeg regner med du snakker om Benjamin Hermansen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...