Gå til innhold

Hva er det svakeste leddet?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lyst til å få en liten oppklaring rundt mine komponenter i pcen. Og vil gjerne vite hva som er det svakeste leddet. Dette er med tanke på at jeg har lyst til å oppgradere noen ting, som Prosessor og Skjermkort. Og derfor lurer jeg på om det er noe annet jeg burde bytte ut før/i tillegg, til skjermkort og prosessor.

Her er "Specsa" mine:

Vista Home Ed. 32x

Radeon 4870 1GB

Intel Dualcore E8400 3Ghz

Corsair TWIN2X 4Gb RAM

WD 500Gb Harddisk

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2

Takker for alle tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSV: Virker litt stress å bytte ut hovedkortet. Men hvis det er det som må til. Du vil ikke gi en begrunnelse på hvorfor du sier det du sier :)?

Vidarki: Hørt en del om SSD ja. Og høres ikke så dumt ut, må jeg si. Grunnen er vel at jeg liker å spille det jeg spiller på høyest mulig grafikk og at både spill og alt annet går så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Største flaskehalsen er alltid HDD, Her kan du feks. kjøpe en SSD HDD til å legge OS og viktige programmer på. Du vil få en stor ytelses økning i bruk av programmer som ligger på en SSD, samt mer reaksjon fra systemet.

Siden du har 32bit OS får du heller ikke brukt alle 4GB med RAM, men bare rundt 3,2GB

Grafikk og CPU er jo relativt bra enda, med mindre du er "grafikkhore" og må kjøre alt på maks.

Jeg tror en SSD til systemdisk, samt en 64bit windows 7 home premium, sammen med nye drivere hadde vert en god start

Lenke til kommentar

Takk for alle råd og tips. Virkelig nyttig!

Jeg kommer nok ikke til å gjøre alt på en gang, men heller gå skritt for skritt.

Men da har jeg kommet til en liten beslutning over ting som må vurderes:

Hovedkort og Prosessor

Skaffe meg en SSD Systemdisk

Oppgradere til 64bit Windows 7

Og kanskje pga av OS'et så kjøper jeg meg litt mer RAM, slik at jeg får 8GB til sammen.

Hørtes greit ut? :)

Lenke til kommentar

Var sånn før selv... Måtte ha det beste :p Men etter jeg kjøpte laptopen, som var ganske mellomklasse og så hvor bra den egentlig dro spill, og hvor lite jeg så forskjell på mange settings i spill, gikk jeg fra å vurdere systemer til 20k+ til under 10k over natta...

Lenke til kommentar

Kanskje jeg burde få en slik åpenbaring også :p

Men en annen ting er hvordan pcen drar nådtidens spill. Men hva med fremtidige spill? Hvis du kjøper det alle beste nå, vil det som regel med stor sannsynlighet dra spill lengre ut i fremtiden enn hva mellomklasse komponenter vil.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med Veslengen. Hvis maskinen duger til den spillinga du kjører nå så tyn litt mer ut av hardwaren.

Kjøp 64bit os og en SSD. Du vil få den beste ytelsesøkningen den veien samt at du ikke kaster penger ut av vinduet.

Jeg er litt som deg, jeg elsker hardware og sitter stadig og sikler på nye gadgets. Men så lenge maskin min duger til det jeg bruker den til så nekter jeg å bruke penger på nye komponenter.

Jeg sitter på en E8400 med ett 8800GTS 640MB kort og det drar Risen som jo egentlig skal være av den tyngre varianten helt knirkefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...