PoisonIwy Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Kjøpte før påske to telefoner fra Elkjøps nettbutikk. En Sony Ericsson x10 og en HTC Desire. Dette kostet meg nesten 9000("rene" telefoner uten abonnent). Når jeg bestilte stod det "Tilgjengelig i nettbutikk, eller via tlf 800 etellerannet" Logger meg inn to dager senere og det står "Ikke tilgjengelig". Blir selvfølgelig litt snurt og ringer kundeservice. Snakker med en lite hyggelig person som kan fortelle at neida, de har ikke noen av de og de blir ikke sendt før etter påske. X10 først, HTC senere. Får dato på når de blir sendt, da det ikke står noe om det verken i nettbutikk eller ordrebekreftelsen. Tenker jaja, får vel ikke gjort noe med det. Men nå har de søren meg endret datoene igjen, i tillegg til prisene. Hadde det ikke vært påske så hadde jeg hevet kjøpet og handlet et annet sted, men hadde jo ikke rukket å få den før påske allikevel. Jeg lurer på hva i H... de driver med, da andre nettbutikker har hatt X10 på lager siden før påske. Jeg skal aldri handle en eneste ting til på Elkjøp igjen. NOENSINNE! Endret 6. april 2010 av PoisonIwy Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Om du mener at de har endret datoene på sidene til produktene, så gjelder ikke det nødvendigvis ditt kjøp, men nye reservasjoner. Det er slett ikke sikkert at dine produkter blir forsinket som følge av dette . Nå er jeg ikke sikker, men selv så så jeg at både HTC Desire og X10 hadde leveringsdato uti april før jeg dro på påskeferie, selv om de var tilgjengelig for bestilling. At det ble endret til "ikke tilgjengelig" er jo nettopp fordi at partiet de hadde på vei inn ble solgt tomt (av blant annet deg), og at de ikke tok i mot flere reservasjoner, og nå har de fått et nytt parti som gjør at de kan åpne for reservasjoner igjen. Hvilke sendingsdatoer har du fått da? Endret 6. april 2010 av Alastor Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 jobber i en elkjøpbutikk selv og alle gangene jeg har sjekket både på nettsiden og i elkjøps eget datasystem så står det at Desire ikke er på lager før i midet av april. Husk at det er forskjell på forventet på lager og om den faktisk er på lager. Ellers vil jeg anbefale deg å ringe eller aller helst spørre i en elkjøpbutikk da nettsider i blant kan vise feil. Lenke til kommentar
PoisonIwy Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Mulig jeg ikke forklarte godt nok, jeg har da snakket med de, og de har gjort det rimelig klart at de aldri har hatt de på lager, da blir det for dumt og late som de har det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Som vi sier..så har det på begge telefonene stått "tilgjengelig for bestilling" og leveringsdato x og y. Aldri på lager. Jeg har sjekket dette på begge flere ganger da jeg sikler på de selv . Lenke til kommentar
PoisonIwy Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 I nettbutikken: På lager Jeg tar det som at de har varen. Hva hadde du tatt det som? Da blir jeg jo arg når det ikke er tilfellet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Åh, du sjekket det lagersystemet der ja. Det har du helt rett i, den delen av webløsningen er ikke god nok. Den burde endres. Det som er reellt ved bestilling er hva som står rett under kjøpsknappen. Lenke til kommentar
Elkjøp Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er beklagelig å høre at du fikk feilaktig informasjon da du bestilte telefonene dine før påske, PoisonIwy. Systemet i nettbutikken fungerer (som Alastor presiserer) slik at "forventet på lager" datoen under "kjøp" knappen er den gjeldende. Denne datoen settes etter avtale med leverandør for når produktet skal ankomme hovedlageret vårt i Jönköping. Fra denne datoen tar det normalt 1-2 dager før pakken er på vei til deg i posten. Når man har bestilt en vare som ikke er tilgjengelig på det tidspunktet, skal det alltid stå oppført en dato for "forventet på lager" ved siden av produktnavnet på ordrebekreftelsen. Endring av status på produktet i nettbutikken ("på lager"/"ikke tilgjengelig"/"forventet på lager") skjer normalt sett automatisk i forhold til beholdning og antall forhåndsbestillinger. I noen tilfeller kan webmaster gå inn og endre dersom det er faktiske avvik.Når det gjelder din bestilling, så håper jeg du allerede har mottatt X10'en. HTC Desire er forventet på lager 21.04.2010. Kvittering kommer forresten med den siste forsendelsen.Håper du blir fornøyd med telefonene Lenke til kommentar
bloga Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 9000? BILLIG! Elkjop.no tar 4870,- for X10i og 3899 for Desire. (tot 8769) Expert tar 5599,- for X10i og 4499 for Desire. (totalt: 10098) Rått Du sparte da med andre ord 1329,- Da klarer du å vente litt til ;-) - Lenke til kommentar
PoisonIwy Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Det er beklagelig å høre at du fikk feilaktig informasjon da du bestilte telefonene dine før påske, PoisonIwy. Systemet i nettbutikken fungerer (som Alastor presiserer) slik at "forventet på lager" datoen under "kjøp" knappen er den gjeldende. Denne datoen settes etter avtale med leverandør for når produktet skal ankomme hovedlageret vårt i Jönköping. Fra denne datoen tar det normalt 1-2 dager før pakken er på vei til deg i posten. Når man har bestilt en vare som ikke er tilgjengelig på det tidspunktet, skal det alltid stå oppført en dato for "forventet på lager" ved siden av produktnavnet på ordrebekreftelsen. Endring av status på produktet i nettbutikken ("på lager"/"ikke tilgjengelig"/"forventet på lager") skjer normalt sett automatisk i forhold til beholdning og antall forhåndsbestillinger. I noen tilfeller kan webmaster gå inn og endre dersom det er faktiske avvik.Når det gjelder din bestilling, så håper jeg du allerede har mottatt X10'en. HTC Desire er forventet på lager 21.04.2010. Kvittering kommer forresten med den siste forsendelsen.Håper du blir fornøyd med telefonene Takk for fornuftig svar, det setter jeg pris på. På kundesenteret fikk jeg bare svada:) Men nei, den har enda ikke kommet. Buhu. Men jeg regner med at jeg blir fornøyd til slutt:) Lenke til kommentar
tjeldvoll Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hei, Elkjøp fikk nettopp tilbake min reparerte Lenovo, id 1043 3101302. Fantastisk service hele veien. Mange takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå