Gå til innhold

Hva er beste kameramobil?

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å investere i ny mobil. Og siden jeg ikke har kompaktkamera tenkte jeg å legge litt ekstra penger i mobil og få en god kameramobil. Jeg har prøvd å sjekke litt og fant ut at Samsung Pixon12 og Sony Ericsson Satio kanskje er gode alternativ.

Er det noen som kan anbefale disse evt andre gode kameramobiler?

Utenom bra kamera har jeg ikke enormt høye krav, har en 4 år gammel mobil pr idag så det meste er vel et steg opp i kvalitet tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjon fra Amobil sin test av Sony Ericsson Satio:

På multimediefronten er det kameraet som har fått mesteparten av oppmerksomheten, og bortsett fra kameraet er det ikke mye å skryte av.

Kameraet er til gjengjeld meget bra. Spesielt er bilder tatt i dagslys av fullgod kvalitet slik at Satio faktisk kan erstatte ditt vanlige kompaktkamera.

Sony Ericsson Satio må kun se seg slått av Samsung Pixon 12 hva gjelder bildekvalitet. Forskjellen er ikke større enn at dette ikke trenger å ha avgjørende betydning når du skal velge mellom de to, og andre faktorer kan like gjerne bli avgjørende. Stor skjerm, et velkjent menysystem, og at den også kan fungere som en fullverdig smarttelefon taler til Satios fordel og gjør at den på tross av at den ikke briljerer er et trygt valg.

Greit å merke seg at både Pixon 12 og Satio har trykkskjerm.

Bilder fra Satio

Bilder fra Pixon 12

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Da virker det som at det er best å gå for Pixon 12 med andre ord..

Men er den verdt så mye penger, dere som har kjøpt den? Noen erfaringer?

Er kameraet så bra at det er verdt å betale litt ekstra for å ha mobil og kamera i ett på en måte?

Som sagt er jeg ingen fancy bruker, trenger den for å ringe, sende meldinger og liker å ha muligheten for å sjekke mail ol.. ( i tillegg til kamerafunksjonen da selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem. Skal ha ny telefon og kameraet er viktigst siden jeg bruker det ofte. Har Nokia N82 nå og er rimelig fornøyd med kameraet. Tar mye bilder ute og inne i "vanlig" inne lys. Blitsen er til stor hjelp.

Har sett på endel kameraer, og venter fortsatt på det "perfekte". Men trenger ny telefon i mellomtiden. Satio og Pixon er gode, men kanskje for store. Samsung er uansett uaktuellt for meg av personlige overbevisninger :) Har sett på kameraet i SE Vivaz, hadde den hatt blitz og vært i HTC Legend hadde jeg ikke vært i tvil. Men er litt usikker selvom bildekvaliteten er veldig bra i godt lys samt bra video. Kanskje jeg kjøper Vivaz i påvente av den perfekte kameratelefonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...