Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reaktiv hypoglykemi og overvekt.

Gjest Petter

Anbefalte innlegg

Gjest Petter

Hei.

Jeg har det siste året gått opp en god del i vekt. 15kg.

Men, jeg har ikke spist noe annerledes, og ikke vært særlig mindre fysisk aktiv heller. Så jeg skjønte ikke hvorfor.. Jeg fikk da legen til å sjekke, og fikk greie på at jeg mest sannsynlig har reaktiv hypoglykemi..

Altså, slik jeg skjønner det. Så får jeg enten for mye insulin fra bukspyttkjertelen, eller den er veldig sterk/konsentrert eller jeg er veldig følsom for insulinen da.. En eller flere årsaker kan gjelde..

Har lest litt og funnet ut at det vistnok er nær umulig å gå ned i vekt i en slik tilstand.

Jeg er fra før muskelsyk, og har kronisk utmattelse (mildt angrepet).. Så det å trene, går ikke an. Klarer rett og slett ikke..

Jeg kan faktisk gå hele dagen uten mat hvis jeg gjør lite..Blir ikke sulten..

Men spiser jeg frokost, så blir jeg sulten etter 30-60min.

Spiser jeg et større måltid, som f.eks. middag, så blir jeg ofte helt sløv etter en times tid.. Finner ofte meg selv sovende/duppende i stolen..

Har også lest at man ved å spise Lavglykemisk mat, over lang tid, kan avhjelpe på den insulinfølsomheten, slik at man kan redusere "utslippet" og dermed også redusere fettlagringen i kroppen..

Jeg liker ikke grønnsaker, og er konstant godtesjuk.. Har før i tiden, ofte spist 0,5-2kilo søtsaker pr dag.. Uten å legge på meg !! Selv om jeg ikke var særlig aktiv da heller.

Dette er vanskelig... Noen som har noen råd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv ketolyse kosthold en stund og se om det hjelper.

Da lever du nesten bare på fett og proteiner.

Når du er godte sjuk spiser du gjerne beef jerky(søk i forumet) eller baconsvor(maarud er best).

Det er ganske hardt de første 48 timene mens kroppen omstiller seg til å forbrenne fett, så går ting av seg selv.

Det er ikke alle som fungerer like godt på karbohydrater.

Lenke til kommentar
Gjest Petter

Jeg gikk på ketolyse i ca 2år, og fikk bort 35kg.. Så jeg trodde jeg var trygg...

Etter at vekten gikk opp ca 15kg, i løpet av ca 6mnd, så gikk jeg tilbake til ketolyse igjen.

Denne gangen, gikk jeg OPP 3,5 kg til, i løpet av litt over 2 uker.. Da forsvant motivasjonen til å fortsette på ketolyse for vektnedgang..

Virker som jeg får så mye insulin at kroppen lagrer mesteparten av hva jeg spiser. Insulin=lagring av fett, slik jeg har forstått det.. Da uansett hva jeg spiser..

Første gangen jeg gikk på ketolyse, så klarte jeg nesten ikke å knytte skolissene engang det første døgnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...