Gå til innhold

3ds max, hvordan får jeg spilt inn film?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått tak i en plugin ved navn: Dreamscape.

Dreamscape lar meg lage vannsimulasjoner mye lettere i animasjonsprogrammet 3DS Max. Uansett, jeg fulgte en tut. på Youtube som viste hvordan jeg kom i gang å lage en enkel vannsimulasjon. Det gikk helt fint og da jeg "renderte" scenen fikk jeg et helt ok resultat. Men når jeg prøver å "make a preview" blir det ikke slik som når jeg "renderte" scenen. Men heller som når jeg former objektet i Prespective View. Da jeg ikke fikk det til å fungere tenkte jeg at jeg kunne rendere hvert bilde og legge inn i Windows Movie Maker hvor de kunne spilles one by one med høy hastighet. WMM tillot meg bare 1,20 sek mellomrom per bilde. Noe som er alt for tregt.

Er det noen som har skills i 3ds max (har v. 2010) eller som vet om et redigeringsprogram (helst gratis) som kan spille bilder så fort at det kan se ut som en anime?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er problemet at du bare klarer å rendre enkeltbilder med full kvalitet?

Nå har jeg ikke programmet foran meg, men for å rendre en film må du oppgi nummer på keyframes hvor filmen skal starte og stoppe, og du må oppgi en fil på forhånd i rendre-vinduet (i motsetning til enkeltbilder som kan lagres etterpå).

Mulig dette klippet viser det bedre:

http://www.wonderhowto.com/how-to-render-scene-3ds-max-8-196417/

Lenke til kommentar

Ja på en måte. Når jeg renderer enkeltbilder blir det bra som sagt. Men ikke når jeg lar 3ds max ta alle bildene for seg. Men den renderer ikke bildene da. Den tar ikke med lys, bakgrunn eller noe som helst. Selv om jeg har satt til at å gjøre det. Noe jeg sikkert har oversett.

Men jeg skal ta en titt på den filmen, håper den kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...