ISOS6 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei, i det siste får jeg klage av min nabo, han sier at bassen min dunker. Jeg har vært i hans bolig med samme lydnivå jeg pleier å høre musikk, men jeg klarte ikke å høre noen ting, eller noe såvidt altså nanodunk. Enten jeg eller han har hørselproblemer. Hva skal jeg med det? Jeg eier boligen og det er selveier, boligen er 4-manns i rekke. Vet noen hvordan jeg fikser dette problemet? Hvordan klager jeg? Eller hva skjer i tilfelle han klager osv.. Har han rett til å klage på så lavt lydnivå? Han klager midt på dagen! I dag klagde han kl 16 På forhånd takk! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Norges lover sier det skal være stille etter kl 23 (eller var det 22), men når du bor i blokk så har de andre regler. Først bør du finne ordens reglene over boligen din. Kan jo selvfølgelig justere på bassen. Spiller du høyt eller? Kanskje bare ikke spill så høyt? Bruker du sub? En løysning hadde vært å kvittet deg med den og heller ha høytalere med bass elementer. Disse pleier ikke å "dunke" så mye i golvet. Ellers er det lite annet du kan gjøre. Når du bor i blokk, sånn er det. Du må vise hensyn. Men om han er bare syk følsomme, og du spiller svært lavt hadde jeg bare bett styre å komme inn og bedømme saken. Jeg hadde heller klaget på at han klager så voldsomt! Endret 6. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 kan også sette høyttalerne på en betongkloss som har føtter laget av gummi, da slipper du at ristingen forplanter seg i hele bygget Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Bruk noe til å dempe vibrasjonene fra suben! Teppe, dyne, madrass w\e! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå