Hellemyr Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei. Hvordan er det å få godkjent eksos som man lager selv? Bruker selvsagt butikk kjøpte potter, men resten av eskosen kommer jeg til å fabrikere selv, hvordan er det å få dette godkjent? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Er det noe vits i å godkjenne det i det hele tatt da? Sålenge det ligger innenfor støykravene i vognkortet skal det vel ikke ha noe å si hva slags eksos du har. Man må jo ikke godkjenne bilen igjen om man kjøper uorginalt eksosannlegg fra mekonomen,bilteme eller lignende heller Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Tenker mer på om jeg kommer igjennom EU kontroll med hjemme laget eksos, uten noen godkjenninger... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Hvis du ikke overstrider støykravene eller har tatt av katalysator(så du ikke greier utslippskravene) skulle ikke det være noe problem. Er også noen regler mot hvor eksosen skal komme ut da, ikke lov til å ha rør ut på siden av bilen bla (tror jeg) Endret 6. april 2010 av daruu Lenke til kommentar
salah Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 En del Chevrolet Tahoe-biler har jo eksos ut på siden, så tror ikke det har å si om det er på siden, så lenge det ikke er midt på siden. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19941004-0918.html#map025 Kapittel 24 om støy og 25 om avgass. Du kan gjøre hva du vil så lenge du holder deg innenfor dette. Så lenge du beholder evt. katalysator og lyddempere så skal du ikke få problemer. Og såvidt jeg kan se så står det ingen ting om at det ikke er lov å ha sideeksos f.eks. Men hvis den kommer ut akkurat der du setter ned foten hver gang du går ut av bilen (=> han som godkjenner brenner seg), så får du det vel neppe gjennom Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Pass på at delene er E- godkjent også (gjelder potter/ katalysator). Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Fikk godkjent hjemmelagd eksosanlegg jeg så er ikke noe problem Og det var ikke akkurat støystille heller xD Effektanlegg og greie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå