Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Angrepet via DoS og Port-scanning

Anbefalte innlegg

For tre dager siden innstalerte jeg brannmur på pc-en. Og de siste tre dagene har brannmuren min oppdaget en del angrep. Ofte er det bare port-scanning, og jeg merker ikke så mye, men til tider blir jeg utsatt for Denial of Service, og internettet henger seg helt (og jeg har 10mbits linje).

Er det vanlig å utsette privatmaskiner for DoS, og isåfall hvorfor? Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er vanlig å bli utsatt for slike angrep? Det er gjerne 10 forskjellige ip-adresser som angriper samtidig, flere ganger til dagen. Internetten henger seg helt for noen sekunder, før brannmuren får sperret ip-adressene. Jeg tror heller ikke jeg har statisk ip.

Jeg har heller ingen fiender så vidt jeg vet. Det eneste jeg kan fantasere meg til i den forbindelse, må være at min pc kanskje har vært en "zombie-pc" og at de nå prøver å få den tilbake igjen etter at jeg fikk meg skikkelig brannmur, men jeg vet ikke om det gir helt mening heller. Jeg har kjørt anti-virus og anti-spyware, men de finner ingenting. Skjønner bare ikke helt hva noen vil/kan oppnå med dette?

Edit: kjører heller ingen server.

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...