Timur Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 For tre dager siden innstalerte jeg brannmur på pc-en. Og de siste tre dagene har brannmuren min oppdaget en del angrep. Ofte er det bare port-scanning, og jeg merker ikke så mye, men til tider blir jeg utsatt for Denial of Service, og internettet henger seg helt (og jeg har 10mbits linje). Er det vanlig å utsette privatmaskiner for DoS, og isåfall hvorfor? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
BLAHSTAR Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det er alltid mye som blir fanget opp av en brannmur. Hvorfor du blir utsatt for DDos? Kjører du en server? Har du statisk IP? Har du fått deg fiender på nett? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Så det er vanlig å bli utsatt for slike angrep? Det er gjerne 10 forskjellige ip-adresser som angriper samtidig, flere ganger til dagen. Internetten henger seg helt for noen sekunder, før brannmuren får sperret ip-adressene. Jeg tror heller ikke jeg har statisk ip. Jeg har heller ingen fiender så vidt jeg vet. Det eneste jeg kan fantasere meg til i den forbindelse, må være at min pc kanskje har vært en "zombie-pc" og at de nå prøver å få den tilbake igjen etter at jeg fikk meg skikkelig brannmur, men jeg vet ikke om det gir helt mening heller. Jeg har kjørt anti-virus og anti-spyware, men de finner ingenting. Skjønner bare ikke helt hva noen vil/kan oppnå med dette? Edit: kjører heller ingen server. Endret 6. april 2010 av Timur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå