Gå til innhold

Interrail

Anbefalte innlegg

Vurderer å dra på min aller første interrailreise gjennom Europa denne sommeren. Er de tradisjonelle interrailbillettene den billigste måten å reise rundt i Europa på, eller er det andre reisemåter/billettyper som er billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var en liten tir på intterail i sommer, nesten to uker, og det er absolutt å anbefalle.

Vi betalte vel ca 1450kr for 5 reisedager i løpet av 10 dager. Virker som prisene har økt siden da, det sisste jeg så var ca 3500kr for en måned fri reise. Men det kan ha forandret seg til nå.

Man har også flere forskjellige typer biletter, biletter til så og så mange land osv...

Ta deg en tur inn på http://www.interrail.net og sjekk ut forumet og slikt, masse nyttige tips.

Lenke til kommentar

Vurderer å dra på min aller første interrailreise gjennom Europa denne sommeren. Er de tradisjonelle interrailbillettene den billigste måten å reise rundt i Europa på, eller er det andre reisemåter/billettyper som er billigere?

De er de billigste. Men du kan jo tilpasse denne billetten i stor grad. Du kan f.eks velge å begrense den til ett eller flere valgte land. Du kan bestemme om du vil ha en slags "klippekort"billett, eller om du vil ha muligheten til å reise så mye du vil innenfor en periode.

Skal du og reise alene?

Lenke til kommentar

Var selv på Interrail i 2007, og det kan anbefales på det varmeste! utrolig gøy måte å se andre land på, møte nye mennesker og kanskje plasser du ikke visste f antes? :p

Kjøpte interrail billett hos NSB, og da var det vel rundt 7 land det inkluderte.

Reiseruten var: italia - frankrike - belgia - nederland (fulgte kystlinjen fra Milano til Amsterdam)

På denne tiden kostet billetten rudnt 2000kr, og husk!!: Det koster ekstra for setereservasjoner! Lønner seg å reise med gamle tog istedet for TGV, Thalys og alle de store togselskapene. De vil gjerne ha mye ekstra. Dyreste var vel TGV som tok betalt 30 euro ekstra for en liten tretimers tur. Når man tenker på hvor mange timer det tilbringes i tog, så blir dette fort dyrt. Lønner seg å spørre servicekontorene på jernbanen, så dere ikke blir lurt når dere er på toget :)

Lenke til kommentar

Det er jo klart - men når man er på interrail, så er det meningen å bruke minst mulig budsjett på reise og mest på opplevelser/morsomheter. Grunnen til at vi tok TGV var dårlig tid i fht ferie, da vi tok kun lokaltog og hoppa av på små plasser som viste seg å være skjulte paradis, og da tilbringer man gjerne en dag ekstra.

Det er selvsagt helt opp til hver enkelt om hva man ønsker å bruke penger på. Prioriteringen vår var lokaltog og minst mulig ekstra utgifter vedrørende reise.

men halloii.. for de som vil reise i 250km/t og betale mer enn hva selve reisestrekningen er verdt - så er det jo opp til dem ;)

bare et tips til deg som startet tråden: IKKE planlegg reiserute fra A til Å - da går du glipp av små paradis som skjuler seg på togstoppene:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var på interrail i fjor, da i Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike. En interrail billett er absolutt billigste måten å reise på siden du ofte får greie rabatter på de større ferjene osv. Anbefaler togturen fra København til Hamburg. Der tok de hele toget på en stor ferje fra Rødby til Tyskland. Det var et stort sjokk å våkne opp på en båt siden jeg ikke viste noe om dette på forhånd.

Bruker du hosteler vil du som regel få veldig greie plasser å sove samt du møter veldig mange mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...