Gå til innhold

Skal ut og reise, har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise med fly, og har bare håndbagasje. Kan jeg ta med barberblader eller barbermaskin? Håper hårvoks på 100 ml (den er kanskje halvfull, ca 50 ml) ikke er noe problem. Heller ikke deo'n på 50 ml.

Men jeg har hørt noe om noen poser. Må disse væske-tingene være i poser, hvordan gjøres det isåfall? Hvis det har noen betydning, så flyr jeg med Norwegian.

Må få vekslet til meg noen euro. Hvor gjør jeg det enklest og billigst? Har konto hos Postbanken og Nordea, er det noen fordeler å hente der? Andre steder enn banker/posten i f.eks. Oslo?

Hvis jeg har med medisiner, som f.eks. allergitabletter, kan det by på problemer ved flyreiser? Jeg reiser til Frankrike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta med barberblad så lenge det er i kassett. Hva det vil si vet jeg ikke.

Hårvoks og deo går fint så lenge den individuelle kapasiteten på de er over 100ml, og de må puttes i en gjennomsiktig plastpose som finnes på flyplassen.

Medisiner burde gå greit, kan være greit å ha med bevis/resept om de er reseptbelagte.

http://www.luftfartstilsynet.no/passasjer/article381.ece

Lenke til kommentar
Må få vekslet til meg noen euro. Hvor gjør jeg det enklest og billigst? Har konto hos Postbanken og Nordea, er det noen fordeler å hente der? Andre steder enn banker/posten i f.eks. Oslo?
Det kan du få gjort på Gardermoen om så er :)
Lenke til kommentar
Det kan du få gjort på Gardermoen om så er :)

Sikkert, men det jeg lurte på er om det er nevneverdige forskjeller på gebyrer/kurs, siden jeg har et stramt budsjett.

Ellers takk for svar, koots. Regner med at det betyr noe sånt som at barberblad-saken ikke må være demontert, eller at man ikke kan ha løse blader uten plastikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...