Gå til innhold

Historisk tidspunkt endrer seg ved sommertid

Anbefalte innlegg

Her er en enkel problemstilling, og jeg sliter med det samme på mine egne nettsider.

1: Det blir sommertid i Norge

2: Brukeren på diskusjon.no endrer til sommertid ved å hake av for dette i innstillinger

3: Et innlegg postet 1. januar 2010 klokka 11:30 vil nå vises for denne brukeren som postet 1. januar 2010 klokka 12:30 etter at han haker av for sommertid

Enda verre: Et innlegg postet 31. desember 2009 klokka 23:45 vil nå vises for denne brukeren som postet 1. januar 2010 klokka 00:45 etter at han haker av for sommertid.

Konklusjon: Kun innlegg som er postet innenfor sommertidsrommet bør endre klokkeslett.

Endret av Rævsprut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting jeg lurer på, men en tilbakemelding om feil i forumet. Det innlegget du nå har postet, har klokkeslett 17:36. Men når vi går over til normaltid, har innlegget klokkeslett 18:36.

Hvis noen i november 2010 går inn og leser i denne tråden, vil det se ut som om du postet det kl. 18:36.

Lenke til kommentar

Er klar over at det mest sannsynlig ikke var det du tenkte på, men likevel har du ikke gjort dette da du oppga feil tid på min post :)

Hva er det egentlig du er ute etter? Vil du at post-tiden på innlegg postet i vintertid ikke skal endres ved bytte til sommertid?

Lenke til kommentar

Gå til kontrollpanelet og hak av her :)

post-100512-1270661377,3366_thumb.jpg

Det er ikke det som er problemstillingen. Jeg kjenner da godt til at en kan hake av der. Og når en gjør det, så vises alle innlegg etter sommertid. Dermed får det innlegget jeg poster her og nå korrekt klokkeslett. Men hva tror du skjer med dette innlegget du sitter og leser nå, når oktober kommer og vi stiller tilbake til normaltid? (tar bort haken for "Er det sommertid?"). Da vises dette innlegget som du leser nå 1 time feil. Alle innlegg som er postet innenfor sommertid vil vises med feil klokkeslett i historisk perspektiv dersom det er normaltid når leseren leser dem.

Edit: Grunnen til at jeg ikke hadde haket av, var fordi jeg nettopp hadde gjort en test for å avdekke at problemstillingen var reell.

Endret av Rævsprut
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forandrer det på problemstillingen?

Jeg forstår akkurat hva du mener. Jeg er selv bruker/moderator på et annet nettsted med eksakt samme forumprogramvare. Er en stund siden jeg tok opp problemet der, men "problemet" lar seg ikke løse uten at programvaren fikses på.

Dette er en feil som har bugget IPB-forumene en tid (så lenge jeg har vært aktiv på forum).

En annen "feil" mange sikkert har lagt merke til er at klokkeslettene er feil, når man ikke er pålogget bruker.

Dette er det lite vi brukere kan gjøre noe med, annet en og appellere til administrasjonen om at de legger inn en forespørsel om problemet/ene hos IP

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...