Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i windows


Anbefalte innlegg

Hei

 

Når jeg starter opp maskinen så får jeg en feilmelding, at jeg kan velge mellom å starte windows på vanlig måte eller å "Launch Startup Repair". hvis jeg starter windows på vanligmåte, så bare restartes pcn. hvis jeg velger å reparere den så kommer det opp en feilmelding: "Startup Repair cannot repair this computer automatically"

 

jeg har allerede testet å ta systemgjennoppretting, men da jeg trykket på knappen så kom det en ny error:

"There was an unexpecteted error:

A device attached to the system is not funtioning. (0x8007001f)

please close System Restore and try again"

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om hva slags maskin dette er, men om det er en stasjonær maskin kan du jo koble av mest mulig av ting du ikke trenger i håp om å finne ut hvilken komponent som forårsaker feilen. (om det virkelig er en hw komponent som gjør det)

 

Ta ut alt annet enn skjermkort, systemdisk, og en minnebrikke, og prøv.

Alternativt last ned en boot cd med analyse/repair programmer, og boot fra den for å se om du kan finne noe.

Du bør i alle fall kunne redde innholdet fra maskinen din før en eventuell reformatering slik.

Lenke til kommentar

hva har du gjort???

 

Det som har skjedd er nok at det er en feil i windows masterbootrecords i forhold til det maskinen forteller, har sett det skje når folk har endret størrelsen på c partisjonen, kan sikkert skje av andre grunner, er du heldig kan du redde infoen din vha linux, ellers er reformatering det som må til for å få maskinen opp å gå igjen, synd, men en god grunn til å huske å ta backup ofte!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...